טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

יורש אחר יורש

הוראה בצוואה ליורש אחר יורש

במידה ונתקלתם בניסוח הצוואה במושג יורש אחר יורש – הכוונה הינה כי המצווה מבקש להוריש את עיזבונו ליורש הראשון, תוך שהוא קובע כי לאחר פטירת היורש הראשון או בהתקיים תנאי מסוים עיזבונו של המצווה יעבור ליורש השני.

סעיף 42 לחוק הירושה מסדיר מקרים אלה, לפיו: מצווה יוכל לצוות בצוואתו כי צוואתו תתחלק בדרך של יורש אחר יורש ולא יוכל היורש הראשון לגרוע מזכותו של היורש השני, למרות שהיורש הראשון יוכל לנהוג בירושת המצווה כברכוש שלו.

לפי נוסח סעיף 42 לחוק הירושה היורש השני יזכה בעיזבון המצווה אך ורק במקרה של פטירת היורש הראשון או בהתקיימו של תנאי, אם נקבע תנאי לכך בצוואת המצווה.

 

זכויות היורש הראשון במידה ונפטר היורש השני לפניו

עניין זה נידון בפסיקת בתי המשפט והוכרע כי כל עוד לא הורה המצווה אחרת בצוואתו במידה והיורש השני הלך לעולמו לפני היורש הראשון, היורש הראשון יהנה מכל עיזבונו של המנוח.

 

עורך דין העוסק בירושות יורש אחר יורש

על מנת לנסח צוואה תקפה ולדאוג להוריש את הנכסים ליורש אחר יורש מומלץ לשכור שירותיו של עורך דין העוסק בתחום הצוואות והירושות. עורך הדין ינסח עבורכם צוואה חד משמעית, תקפה וכשרה על מנת שהיורשים יוכלו לפעול על פי הצוואה ללא כל התנגדויות, אי הבנות או הסתייגויות. ניסוח צוואה באמצעות עו"ד חוסך התדיינות עתידית וסכסוכים עתידיים בין היורשים.

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בירושות וצוואות באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות