טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

עורך דין ליטיגציה

תחום הליטיגציה במערכת המשפט נחשב לתחום ייחודי ויש הרואים בו את חוד החנית של מקצוע עריכת הדין והעבודה המשפטית. עורך דין ליטיגציה חייב לשלוט בתחום המשפטי בו הוא מייצג את הלקוח שלו בפני בית המשפט ועליו להיות בעל תכונות ייחודיות כמו הופעה משכנעת, כושר ביטוי יוצא דופן ומרשים במיוחד, יכולת להתמודד עם מצבי לחץ במהלך הדיון המשפטי ועוד. למעשה, עו"ד ליטיגציה מייצג אתכם בצורה הטובה והמשכנעת ביותר בבית המשפט, לכן עליכם לבחור היטב עורך דין ליטיגציה, ובאמצעות פורטל עורכי דין תוכלו לבחור עו"ד מקצועי ומנוסה המתאים בדיוק לקייס המשפטי שלכם.

מהי ליטיגציה?

ליטיגציה מוגדרת כמקצוע הטיעון, ולמעשה הכוונה בתחום המשפטי היא אומנות ההתדיינות בבתי המשפט. עורך דין ליטיגציה עוסק בהצגת טיעונים משפטיים משכנעים בתחומי המשפט הפלילי והאזרחי, לרבות בתחום המשפט המסחרי. בפורטל עורכי דין ניתן למצוא עו"ד ליטיגציה בכל תחומי המשפט הפלילי והאזרחי, כאשר ליטיגציה אזרחית כוללת בתוכה את התחום המבוקש של עו"ד ליטיגציה מסחרית.

כדאי לדעת כי תחום הליטיגציה בבתי המשפט קיים בכל תחומי המשפט, לרבות פלילים, משפחה, משפט אזרחי, מיסים, מסחר ועוד. יש מדינות בהן החלוקה בין עורך דין רגיל לבין עורך דין ליטיגציה היא ברורה, לדוגמה באנגליה ובארצות הברית, עם זאת במדינת ישראל אין חלוקה ברורה בין התחומים, ולמעשה עורכי דין מבצעים את שני התפקידים.

יש לציין כי ליטיגציה מהווה את אומנות הטיעון וההתדיינות בבתי המשפט, התפקיד לא מתאים לכל עורך דין מאחר ונדרשות תכונות מיוחדות. במהלך הדיון המשפטי בבית המשפט יש דינמיקה ייחודית, לכן עו"ד ליטיגציה חייב להיות ער לכל הגורמים המעורבים בדיון ולהצליח לשכנע את השופט או השופטים בנכונות טיעוניו, וזאת במטרה להביא לפסק דין מיטבי עבור הלקוח שלו.

היכרות עם תחומי הפעילות של עורך דין ליטיגציה

עו"ד ליטיגציה שולט בכמה תחומים, עליו להכיר את החוק לבוריו, לרבות פסקי דין ותקדימים עדכניים, להציג טיעונים משכנעים בבית המשפט, להיות קשוב לדברי עורך הדין המייצג את הצד האחר ולהערות הביניים של השופטים, הוא חייב גם להיות ער וקשוב להלך הרוח אצל שאר המשתתפים בדיון, כולל עדים והקהל המאזין לדיון המשפטי. בנוסף, עורך דין ליטיגציה חייב להכיר ולשלוט באספקטים פסיכולוגיים על מנת לשכנע את השופטים ולשלוט בדינמיקה הנוצרת במהלך הדיון המשפטי.

ניתן למצוא עורך דין ליטיגציה בתחומי משפט הבאים: פלילים, מסחר, אזרחי, משפחה, תעבורה, צוואות וירושות ועוד. כדאי לדעת כי עו"ד ליטיגציה חייב להיות בעל חושים חדים וזריז מחשבה, כמו כן עליו להיות בעל נוכחות מרשימה ועליו ליזום מהלכים ולהציג טיעונים כדי לשמור על האינטרסים של הלקוח שלו, להצליח למוטט את טיעוני עורך הדין של הצד שכנגד, ולהביא לפסק דין מיוחל עבור הלקוח.

איך לבחור עו"ד ליטיגציה?

בישראל יש אלפי עורכי דין שלמדו משפטים והוסמכו לתחום, עם זאת לא כל מי שיש לו תואר ראשון במשפטים יכול לייצג את לקוחותיו בבית המשפט. עורך דין ליטיגציה שולט בתחום המשפטי ויכול להציג בצורה משכנעת טיעונים המבוססים על עדויות, פסקי דין, תקדימים ופרשנות של החוק.

כדי לבחור נכון עו"ד ליטיגציה חשוב לוודא מה הניסיון שלו בייצוג בבתי המשפט בתחום הרלוונטי עבורכם. יש לוודא כי עורך הדין מוסמך ובעל רישיון לעריכת דין בתחום הרלוונטי לכם, חשוב לקרוא חוות דעת וביקורות עליו וכדאי לשוחח עם לפחות 3-2 לקוחות ממליצים.

סיכום

מומלץ לבחור עורך דין ליטיגציה באמצעות פורטל עורכי דין, בחירה נכונה של עורך דין יכולה לעשות הבדל של שמיים וארץ בין הצלחה במשפט לבין כישלון.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות