טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

ויתור על ירושה

ברוב המקרים הודעת הסתלקות מירושה תוגש בד בבד עם בקשת היורשים למתן צו ירושה או צו קיום צוואה, יורש אשר מגיש הודעת הסתלקות מירושה לא יוכל לחזור בו מהודעתו במועד מאוחר יותר ולא ימנה בין היורשים של העיזבון.

הפרוצדורה לצורך ויתור על ירושה

על מנת לוותר על ירושה באופן פורמאלי חלה חובה על היורש להגיש לרשם לענייני ירושה תצהיר הסתלקות מהירושה המכונה גם בשם: " עיזבון". לנוחיותכם מצורף קישור לאתר של הרשם לענייני ירושה טפסים תצהיר הסתלקות. אדם המבקש להסתלק מירושה יחתום על תצהיר ההסתלקות ויגישו לרשם לענייני ירושה לאחר אימות חתימתו על ידי עורך דין.

תצהיר הסתלקות מירושה יוגש בתקופת זמן שבין מות המוריש ועד ליום חלוקת העיזבון בין היורשים בפועל, לאחר הודעת היורש על הסתלקות מחלקו בעיזבון חלקו יתווסף ליתר היורשים.

הסתלקות מירושה לטובת אדם אחר

יורש שמבקש להסתלק מחלקו בירושה, יכול לבקש להסתלק לטובת אדם אחר, קרי להעביר את חלקו בירושה לאדם אחר, כגון: ליורש אחר לפי חוק הירושה או לפי צוואה, לצאצאים ולבני זוג. יודגש כי יורש לא יכל להעביר את חלקו בירושה לכל אדם שרק יחפוץ. החוק קובע כי יורש יכל להעביר את כל חלקו בירושה או חלק מחלקו בירושה רק לקרובי משפחה הקרובים למוריש המנוח, כגון: בן/ת זוג, ילדים או אחים.

218.jpg (499×333)

הסתלקות של קטין

לפי סעיף 6 לחוק הירושה כל הסתלקות של קטין מהעיזבון טעונה הסכמת בית המשפט לענייני משפחה, בית המשפט בודק האם ההסתלקות הינה לטובת הקטין מאחר שלאחר שמוגשת הודעת הסתלקות לא ניתן לחזור ממנה.

עורך דין העוסק בוויתור על ירושה

על מנת לוותר על ירושה יש להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום הירושה, על ההודעה להיות מוגשת בפרק הזמן המיועד לכך, כל איחור בהגשת ההודעה להסתלקות מירושה עשוי להידחות. לא ניתן להעביר את הירושה בדרך של הסתלקות לכל אדם אלא רק לגרעין המשפחתי הקרוב למנוח ועל מנת להגיש את הבקשה יש לחתום על תצהיר בפני עורך דין.

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בירושות וצוואת באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות