טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

עורך דין לדיני ירושה

דיני ירושה

תחום הצוואה והירושה שייך לדיני משפחה שהוא ענף משפטי נרחב מאד. גם אם מצאת עורך דין לענייני משפחה, חשוב לוודא שהוא מומחה בדיני ירושה שהוא תחום התמחות בפני עצמו ונדרשת היכרות מעמיקה עם כל תקנות וחוקי הירושה.

דיני ירושה נוגעים לכל הקשור בחוק הירושה שקובע את חלוקת עזבונו של אדם שנפטר במידה ולא הניח אחריו צוואה, ומימוש הצוואה במידה וכן עשה זאת.

הקושי מתחיל כאשר מתקבלות צוואות לא הגיוניות שמעמידות בספק את כשירותו של המצווה, כותב הצוואה, או התנאים בהם היא נכתבה, זאת מאחר ולפי החוק, צוואה גוברת על חוקי הירושה.

במצבים אלו נדרש ייצוג משפטי של עורך דין לענייני ירושה, שיפעיל את כל מומחיותו, כולל גם יצירתיות ומקוריות, כדי להצליח ולמצוא פרצה בצוואה כך שאפשר יהיה לערער עליה, בהתחשב בעובדה שהעד המרכזי בתביעה כבר אינו בין החיים.

עורך דין ירושות

התחום המשפטי של עורך דין ירושות אינו כולל רק ערעור על צוואות אלא גם על חילוקי דעות בין בני משפחה בנוגע לחלוקת עזבונות של הנפטר, ביניהם חישוב מיסים שעלולים לחול על היורשים בעת קבלת העזבון, ייצוג בן משפחה שזכה בירושה על פי צוואה ומול אחרים המתנגדים לה, ייצוג ידועים וידועות בציבור הזכאים לקבלת ירושה, ליווי אדם המבקש לכתוב צוואה ואישור תקינותה, וסוגיות מורכבות נוספות.

לפי חוק הירושות, באם לא הותיר אחריו המנוח צוואה חוקית, יחולק עזבונו בין בני המשפחה הקרובה, כלומר בן זוג, ילדים, הורים והורי הורים לפי יחס שנקבע מראש בחוק שנחקק בשנת 1965.

יחד עם זאת, קיימות בחוק פרצות רבות ולעתים מורכבויות שלא ניתן לפתור אותן ללא תמיכה וליווי של עורך דין לדיני ירושה, הבקיא בכל הסעיפים ותתי הסעיפים לחוק זה, ההסתייגויות והניואנסים שמותירים מקום ליותר מפרשנות אחת.

זהו נושא סבוך וכאמור, הסיכויים לפתור אותו ללא סיוע משפטי של גורם מומחה הם אפסיים, מה גם שפעמים רבות גובר הרגש על ההגיון ומתגלעות מחלוקות בין בני המשפחה הטוענים לירושה.

196.jpg (500×331)

עורך דין לענייני ירושה

כשאדם בוחר לכתוב צוואה, ההוראות הכתובות בצוואה זו גוברות על הוראות חוק הירושה. משמעות הדבר היא כי גם אם על פי חוק זכאים ילדי המנוח, או בן הזוג, לחלק מסוים מהעזבון ובצוואה כתוב אחרת, יכובדו ההוראות הכתובות בצוואה.

יחד עם זאת יש לברר היטב את תקינותה של הצוואה, במיוחד אם יש חשד סביר שהיא נכתבה תחת איום, בזמן שדעתו של כותב הצוואה כבר לא היתה צלולה, שנכתבה שלא בנוכחות עדים וכדומה.

על אף הקושי הרב לערער על צוואה, בפרט שמי שערך אותה אינו יכול לספק עדות, עורך דין לענייני ירושה שיש לו את הידע בתחום, הנסיון ואף את היצירתיות המחשבתית, יכול להצליח במשימה המורכבת.

כדי לבחון את כל סעיפי הצוואה במטרה לערער עליה, או במקרים של סכסוך בני משפחה על חלקם בירושה, כדי להבין את מעמדם של ידועים בציבור או ילדים מאומצים בכל הנוגע לעזבון ועוד סוגיות רבות ומורכבות אחרות, אתה צריך ייצוג משפטי הולם.

תוכל למצוא עורך דין לדיני ירושה מומחה בתחום, בקיא בתקנות וחוקי הירושה ומכיר את ההתנהלות שלהם בפורטל עורכי הדין, דין- נט בהליך חיפוש ממוקד, נוח ויעיל.

הדרך לעשות זאת היא באמצעות מילוי פרטי בטופס שבאתר. בתוך זמן קצר ישוב אליך עו"ד מומחה בתחום דיני ירושה ואף בסמוך למקום מגוריך.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות