טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

תיאום ביטוח לאומי

תיאום ביטוח לאומי ?

על מנת להיות זכאים לביטוח לאומי תיאום מס על המבוטחים להשתייך לאחת מן הקבוצות הבאות:

  1. מבוטח המועסק במספר מקומות עבודה בו זמנית.
  2. מבוטח אשר נהנה מדמי פנסיה מוקדמת ובמקביל מועסק כעובד שכיר במקום עבודה נוסף או יותר בו זמנית.
  3. מבוטח המקבל פנסיה מוקדמת משני מקורות פנסיה או יותר בו זמנית.

ניכוי ביטוח לאומי

במידה והמבוטח זכאי לתיאום ביטוח לאומי, בנוסף על המבוטח להוכיח כי הוא נופל לאחד מן המקרים הבאים לצורך זכאות לניכוי ביטוח לאומי:

  1. הכנסתו החודשית על המעסיק העיקרי או משלם הפנסיה הינה נמוכה מ- 60% מהשכר הממוצע במשק לפי נתונים המעודכנים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
  2. סך כל הכנסותיו של המבוטח מכל המעסיקים ו / או הגופים משלמי הפנסיות עוברות את תקרת ביטוח לאומי של ההכנסה לתשלום דמי ביטוח.

בקשת החזר לשכיר מקבל פנסיה שהכנסתו עד 60% מהשכר הממוצע במשק

חישוב תשלום ניכויים ביטוח לאומי ייעשה לפי נתוני משכורת ביטוח לאומי וניכויי העובד שדווחו על ידי המעסיקים השונים באמצעות דיווח על גבי טופס 126. עובד אשר מעסיקיו לא הגישו לגביו טופס 126 באופן מסודר לא יכול לקבל החזר ביטוח לאומי.

המערכת הממוחשבת של המוסד לביטוח לאומי תחשב באופן מידי את גובה ההחזר המגיע למבוטח והתוצאה תוצג "אונליין", בנוסף המבוטח יקבל הודעה רשמית בדואר על גובה ההחזרים המגיעים מהמוסד לביטוח לאומי.

בקשת החזר לשכיר מקבל פנסיה והכנסתו עולה על ההכנסה תקרת ההכנסה

לצורך קבלת החזר ביטוח לאומי אצל עובדים שכירים שהכנסתם הינה גבוה מההכנסה המרבית המוגדרת במוסד לביטוח לאומי, על המובטח למלא הביטוח לאומי טפסים: טופס בקשה להחזר דמי ביטוח וטופס 100. בנוסף על המבוטח לצרף צילום של צ'ק או אישור על פרטי חשבון בנק של המבוטח לצורך העברת ההחזר.

את הבקשה על המבוטחים לשלוח אל "תחום גבייה מעסיקים" בסניף הביטוח הלאומי הסמוך לאזור מגורי המבוטח, לאחר מכן המבוטח יקבל בדואר הודעה רשמית של המוסד לביטוח לאומי באשר לחישוב ההחזר שאמור להתקבל אצלו מטעם המוסד לביטוח לאומי.

הפרוצדורה לתיאום דמי ביטוח

המוסד לביטוח לאומי מאפשר לעובדים שכירים לבצע תיאום ביטוח לאומי באופן פשוט ויעיל, כך שמבוטח במוסד לביטוח לאומי אשר נוכה משכרו ביטוח לאומי משכורת ביתר יכל לבצע תיאום דמי ביטוח לאומי באופן מקוון.

תיאום ביטוח לאומי באינטרנט יבוצע באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי ואופן חישוב תיאום מס ביטוח לאומי ייעשה בהתאם: למועד החישוב, נתוני השכר וניכויים שהתקבלו מכל המעסיקים באמצעות טופס תיאום ביטוח לאומי 123.

לאחר תאום ביטוח לאומי החזרי דמי ביטוח לאומי יועברו בעד שבע שנים באופן רטרואקטיבי. במקרים בהם יתבקש ביצוע החזרי ביטוח לאומי עבור השנה הנוכחית המבוטח לא יוכל לבצע זאת בעצמו אלא באמצעות מעסיקו בפועל, לדוגמא: החזר ביטוח לאומי 2016 יבוצע באמצעות המעסיק ואילו החזר ביטוח לאומי 2015 יבוצע באופן מקוון על ידי תיאום ביטוח לאומי 2015 באתר של ביטוח לאומי.

אישור למעסיק משני

מבוטח המקבל פנסיה מוקדמת וזכאי לתאום ביטוח לאומי רשאי להוציא באופן מקוון אישור ביטוח לאומי לתיאום דמי ביטוח, המבוטח יגיש את האישור למעסיקו המשני או לגוף משלם הפנסיה. בהסתמך על אישור זה המעסיק המשני או משלם הפנסיה יבצעו תשלום ביטוח לאומי ניכויים לטובת המבוטח. בנוסף לאישור זה המבוטח יכל למלא טופס הצהרת עובד למעסיק משני.

עורך דין העוסק בתיאום ביטוח לאומי

אם ברצונכם להגיש תיאום ביטוח לאומי , או במידה ותיאום ביטוח לאומי שהגשתם נדחה פנו באופן מידי לעורך דין העוסק בתחום המיסים. עורך הדין יערוך בדיקה מקיפה באשר לזכאותכם לבצע תיאום בביטוח לאומי, עורך הדין יכין וימלא עבורכם את כל המסמכים הנדרשים וההוכחות לצורך תיאום ביטוח לאומי ללא כל שיהוי וילווה אתכם עד לאישור התיאום וקבלת החזר הכספים המגיעים לכם.

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בתיאום ביטוח לאומי באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות