טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

שיפוץ בניין משותף

שינוי כזה או אחר בבניין משותף כרוך בעלויות כספיות נכבדות, דבר אשר מקשה על הדיירים לקבל החלטות משותפות בעניין לאור העובדה כי המצב הכלכלי משתנה מדייר לדייר ולא כל הדיירים מסוגלים לשאת בעלויות שיפוץ כאלה ואחרות.

 

וועד הבית

וועד הבית הינו וועד הנבחר על ידי דיירי הבניין, וועד הבית יקבל החלטות לגבי שיפוצים סטנדרטיים, כגון: צבע, גינון וכדומה. כל שיפוץ שהינו חורג ועולה על עלויות שיפוץ סטנדרטי יאלץ את כלל הדיירים לקבל הסכמה משותפת.

 

חוק המקרקעין

חוק המקרקעין קובע בעניין שיפוץ בניין משותף כי כל בעל דירה מחויב לשלם ולשאת בהוצאות השוטפות והרגילות לצורך: "החזקה תקינה של הרכוש המשותף בבניין", מדובר בהחזקה כגון: חדר מדרגות, שבילים, קירות חיצוניים, מקלט וכדומה.

כאשר מדובר בשיפוץ העולה כדי סכומים נכבדים לא ניתן על פי חוק לחייב את הדייר לשאת ולשלם סכומים אלה, מנגד כל דייר המסרב לבצע שיפוץ בבניין מוטל עליו נטל השכנוע כי הסירוב הינו סירב הנובע מתום לב.

 

שיפוץ הבניין המשותף

אחד הפרמטרים שעל הדיירים לחת בחשבון כאשר הם דנים בשיפוץ הבניין המשותף הינו פרמטר של השבחה ושיפור ערך הנכס.

 

תמ"א 38

שיפוץ הבניין בעקבות פרויקט תמ"א 38 הינו שונה ממקרה של שיפוץ הבניין שלא מכוח תמא 38, במסגרת פרויקט תמ"א 38 לא צריך לקבל את כל הסכמת הדיירים לשיפוץ גדול, אלא מספיק לקבל רוב של 51% מהדיירים המאשרים את השיפוץ. במקרים אלה במידה ויקום דייר המתנגד לשיפוץ עדיין יאושר השיפוץ בפועל.

 

עורך דין העוסק בשיפוץ בניין משותף

על מנת לעמוד על מלוא זכויותיכם כדיירים או כוועד הבית משותף, טרם קבלת כל החלטה בקשר לשיפוץ בניין משותף פנו לעורך דין העוסק במקרקעין. עורך הדין יסביר לכם מה הזכויות המגיעות לכם מכוח החוק או התקנות והאם ניתן להגיש תביעות בגין שיפוץ בניין משותף בשם הדיירים או הוועד.

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה במקרקעין ושיפוץ בניין משותף באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות