טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

רישום הערת אזהרה בטאבו

סוגים נוספים של הערות שאפשר לרשום ניתן למצוא בתקנות המקרקעין (ניהול ורישום), תשע"ב-2011.

ככלל, הרישום נעשה באמצעות לשכות רישום המקרקעין השונות הפועלות תחת אגף רישום והסדר מקרקעין במשרד המשפטים והן מכונות "טאבו" (לרשימת לשכות רישום המקרקעין – לחצו כאן). לאחר מכן, ניתן להוציא נסח טאבו בעבור הנכס המדובר ולראות כי תחתיו נרשמה הערת אזהרה בהתאם למטרתה.

על מנת לצפות במאמר אשר מפרט מהו נסח טאבו וכיצד ניתן להוציאו – לחצו כאן (נא להוסיף קישור למאמר "איתור נסח טאבו").

מה זאת אומרת רישום הערת אזהרה בטאבו?

נניח כי הנך עומד בפני רכישת נכס כלשהו. הנכס כבר נבחר ונבחן על ידך ועורכי הדין אף הגיעו לנוסח מוסכם לגבי חוזה המכירה / רכישה. כל שנותר כעת הוא לחתום על החוזה ולהתחיל לשלם עבור הנכס בהתאם לפריסת התשלומים שנקבעה.

שלב זה, ברוב המוחלט של המקרים, אורך מספר חודשים בהם הבעלות על הזכויות בנכס עדיין רשומה על שמו של המוכר. הרי מסירת החזקה בנכס והעברת הבעלות על שמך תתאפשר אך ורק לאחר קיום תנאי החוזה ובראשם, העברת כלל התמורה שנקבעה לתשלום.

אם כך, כיצד ניתן לבטא את זכות הבעלות של הרוכש אשר מתגבשת במהלך תקופת קיום החוזה?

בדיוק לשם כך אפשר המחוקק לרשום במקרים מסוג אלו הערת אזהרה על הנכס המדובר. ההערה שתירשם תתריע בפני כולי עלמא כי בעל ההערה הוא זה אשר נמצא בתהליך רכישת הנכס וכי לא ניתן לבצע עסקה נוגדת בנכס ללא אישורו. במילים אחרות, רישום הערת אזהרה תעניק לבעל ההערה את הביטחון הנחוץ לו עד למועד רישום זכויותיו באופן רשמי בטאבו או עד להשלמת הפעולות הנדרשות למחיקת ההערה (לדוגמה: הערת אזהרה אשר רשומה על שם בנק כזה או אחר עקב נטילת משכנתא תימחק לאחר פירעון המשכנתא וכדו').

מסמכים לרישום הערת אזהרה – האם קיים טופס הערת אזהרה?

על מנת לרשום הערת אזהרה יש צורך להמציא מסמכים שונים ומגוונים, בהתאם לסוג ההערה אותה הנך מעוניין לרשום. המסמכים הרלוונטיים לרישום כלל הערות האזהרה הם:

  • טופס בקשה לרישום הערת אזהרה – על המסמך להיות חתום בחתימת הזכאי או המתחייב ומאומת על ידי עורך דין או רשם (במקרים בהם המתחייב הוא אינו בעל הזכויות הרשומות בנסח אזי יש לצרף כתב הסכמה לרישום הערת אזהרה החתום על ידי הבעלים הרשומים ומאומת על ידי עורך דין או רשם).
  • ייפוי כוח בלתי חוזר או התחייבות בכתב של בעל הזכות לשם עשיית עסקה במקרקעין או לשם הימנעות מעשיית עסקה במקרקעין.
  • מסמכים אשר מוכיחים את זהות הצדדים החתומים על הבקשות וההתחייבויות (מקרה מיוחד לדוגמה: במקרים בהם אחד הצדדים לעסקה הינו תאגיד אזי יש לצרף את מסמכי התאגיד).
  • קבלה עבור תשלום האגרה לרישום הערת האזהרה – אשר עומדת כיום על סך של 125 ₪ בתוספת תשלום בסך 27 ₪ עבור אגרת בקשה (לחצו כאן למעבר לאתר שירות התשלומים הממשלתי).

כאמור, ישנם סוגים שונים של הערות אזהרה אותם ניתן לרשום ועבור רישום כל הערה כזו או אחרת קיימים מסמכים רלוונטיים שונים. בפורטל דין-נט ניתן למצוא בלחיצת כפתור עורך דין בסמוך לאזור מגוריך המעורה בהליכי הרישום והמצאת המסמכים המבוקשים. לקבלת פנייה מעורך דין העוסק בתחום המקרקעין / נדל"ן אנא השאר את פרטיך בטופס המצורף.

בקשה לביטול הערת אזהרה

רישום הערת אזהרה מונע כאמור ביצוע עסקאות נוגדות בנכס. עקב כך ובכדי למנוע מקרים בהם רוכשים פוטנציאלים יוכלו לנצל עובדה זאת, על עורך הדין המייצג את צד המוכר מוטל לוודא כי במסגרת מעמד החתימה על החוזה ועל כלל המסמכים הרלוונטיים להשלמת העברת הבעלות, הצדדים יחתמו גם על מסמך בקשה לביטול הערת אזהרה.

חתימה על מסמך זה תאפשר למוכר, בבוא היום ובמידת הצורך כמובן, לבטל את הערת האזהרה שנרשמה על הנכס שבבעלותו – לדוגמה במקרים כגון חזרה של הרוכש ו/או המוכר מהשלמת העסקה מסיבות כאלו או אחרות וכדו' – ובכך לשחרר את הנכס מההערה הכובלת.

אנא השאר פרטיך בטופס המקוון שבאתר ואפשר לפורטל דין-נט לאתר עבורך עורך דין מהשורה הראשונה ובאזור מגוריך המתמחה בתחום המקרקעין / נדל"ן – השימוש באתר ניתן בחינם וללא כל התחייבותבהצלחה!!

* שימת ליבכם לעובדה כי הכתוב לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ו/או ייעוץ מקצועי – אלא בגדר המלצה בלבד – והסתמכות עליו הינה באחריות המשתמש בלבד.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות