טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

עורך דין ליקויי בניה

באמצעות פורטל עורכי הדין דין נט תוכלו למצוא עורך דין מקצועי העוסק בתחום ליקויי הבנייה וכן תוכלו לקבל ייעוץ ראשוני חינם.

 

עורך דין ליקויי בנייה

על מנת להתמודד עם עבירות ליקויי בנייה מומלץ להסתייע בעורכי דין ליקויי בניה, היות ומדובר בעבירה פלילית בגינה מוגש כתב אישום-המהווה תביעה משפטית לכל דבר ועניין. תביעות ליקויי בנייה עשויות להמשך מספר שנים, לכן הסתייעות בעורך דין בעלת חשיבות מכרעת.

 

סוגי תביעות ליקויי בנייה

תביעות ליקויי בנייה הינן מגוונות, להלן דוגמאות: תביעות ליקויי בנייה בדירה חדשה מקבלן, תביעות ליקויי בנייה נגד מוכרי דירות יד שנייה, תביעות ליקויי בנייה מטעם ועדי בניין, תביעות ליקויי בנייה נגד בעלי מקצוע וכדומה.

חוק המכר

חוק המכר (דירות) קובע כי יחולו שתי תקופות אחריות של קבלן כלפי הרוכשים בכל הקשור לליקויי הבנייה: תקופת הבדק ותקופה שלאחר הבדק, אשר חלה במהלך שלוש שנים לאחר תקופת הבדק.

להלן דוגמאות מחוק המכר: ליקויי בנייה מסוג ריצוף וחיפוי פנים- התקופה שלאחר הבדק תחול במשך 24 חודשים, כל ליקוי בנייה הקשור בפגם של חיפויי חוץ– התקופה שלאחר הבדק תחול במשך שבע שנים, ליקויי בנייה מסוג איטום- התקופה שלאחר הבדק תחול במשך ארבע שנים וכן הלאה.

 

הסוגים השונים של ליקויי הבנייה

ליקויי הבנייה נחלקים לשלושה סוגים: ליקויי בנייה בבסיס השלד של המבנה, ליקויי בנייה קוסמטיים וליקויי בנייה אחרים שהם לא שלד ולא קוסמטיקה. הליקויים החמורים ביותר הינם ליקויי בנייה בבסיס השלד ואילו ליקויי בנייה קוסמטיים הינם ליקויים קלים יותר.

ליקויי בנייה נוספים יכולים להיות ליקויים מסוג של ליקויים בחיבורים בין הקירות, ליקויים בחיפוי המבנה, ליקויי בנייה בטיחותיים וכדומה.

 

בדק בית

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן או כל דירה אחרת, מומלץ כי הרוכשים יבצעו בדיקה מקצועית ואמינה של בדק בית לצורך גילויי ליקויי בנייה. לאחר הבדיקה יגיש המומחה חוות דעת מקצועית ומפורטת במסגרתה יפרט האם התגלו ליקויי בנייה, ואם כן מהם ומה עלות תיקונם.

 

הגשת תביעה בגין ליקויי בנייה

על מנת להגיש תביעה בגין ליקויי בנייה, יש לפנות לעו"ד ליקויי בניה, תחילה עו"ד יאפשר לקבלן לתקן את ליקויי הבנייה אשר אותרו, בתוך פרק זמן שייקבע. רק במקרים בהם הקבלן איננו משתף פעולה, מתעלם מדרישת הרוכשים או מתקן את הליקויים בצורה בלתי סבירה, עו"ד יגיש תביעה בגין ליקויי בנייה.

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין ליקויי בניה באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם עורך דין מקצועי בתחום זה במהירות וללא התחייבות.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות