טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

עורך דין חוזים

דיני חוזים מלווים את חיינו במגוון נקודות ממשק החל מהשכרת דירת מגורים וכלה בפעילות עסקית, אישית וכלכלית וכל מה שביניהם. עורך דין דיני חוזים מתמחה בניסוח וכתיבת חוזים מסוגים שונים ואכיפתם במידה והחוזה מופר תוך שימוש באמצעים משפטיים. במאמר זה נדון בתפקידו של עורך הדין ובתחומי אחריותו כמו גם בסוגי חוזים נפוצים בתחומים שונים. נתמקד הן בהכנת חוזים והן באכיפתם.

 

דיני חוזים – הגדרה

דיני חוזים הינם שילוב של הוראות החוק וההלכות שנקבעו על ידי בתי המשפט בכל הנוגע לחוזים הנחתמים במדינת ישראל. דיני חוזים חולשים על כל הסכמה משפטית שנחתמה בין אם בכתב ובין אם בעל פה והם מהווים את הבסיס עליו יישען בית המשפט כאשר מחלוקת חוזית תונח בפניו.

דיני חוזים קובעים מה הוא חוזה, כיצד הוא נכרת, האם התקיים מה שמכונה, גמירות דעת בין הצדדים בעת חתימת החוזה, האם חוזה ספציפי ייחשב למסמך משפטי מחייב, האם הצדדים עמדו בדרישת תום הלב, מה ייחשב להפרת חוזה וכיצד ומתי ניתן לבטל חוזה בהתאם לדין. התמחות של עורך דין לענייני חוזים בכל הנושאים הללו חיונית להגנה על המיוצג.

 

מה תפקידו של עורך דין דיני חוזים?

תפקידו של עורך דין דיני חוזים הוא להעניק ללקוח כלים לאכיפה ומנגנונים לשימוש בסנקציות משפטיות במקרה של הפרת חוזה. על עורך הדין לנסח עבור לקוחותיו מסמך משפטי מקיף בהתאם לצרכיהם ובהתאם לפסיקה ולחקיקה הרלוונטית. תפקיד נוסף של עורך דין לחוזים הוא לאכוף את החוזה במידה והוא הופר או לא קוים כראוי באמצעות בוררות, גישור או תביעה.

 

מהם תחומי האחריות של עורך דין חוזים?

כאמור, אחריותו של עורך דין חוזים נוגעת לשני תחומים מרכזיים, יצירת החוזה ואכיפתו. ישנם היבטים שונים לכל תחום בו עוסק החוזה ובמסגרת עבודתו של עורך דין חוזים עליו להכיר לעומק את התחום הספציפי בו פועלים הצדדים לחוזה על מנת למלא את אחריותו ללקוח כראוי. ישנם עורכי דין המתמחים בחוזים הנוגעים לדיני מקרקעין ואחרים המתמחים בדיני חברות.

בשנים האחרונות עולה חשיבותו של עורך דין דיני חוזים גם בתחום של היזמות וההייטק והליווי המשפטי הינו חיוני כבר מהצעדים הראשונים של כל מיזם חדש. עורך דין לענייני חוזים יכול לסייע ולפתור מגוון חילוקי דעות ולמנוע בעיות שונות בעתיד באמצעות גיבוש הסכם חוזה שותפות המסדיר את היחסים בין היזמים, השותפים והמשקיעים לבין החברה או המיזם עצמו.

 

 

מתי יש לפנות לעורך דין חוזים?

מלבד בליווי והקמה של מיזמים ועסקים, עורך דין חוזים חיוני בכל מקרה של עסקת מקרקעין לצורכי מגורים או השקעה. חוזים נפוצים בתחום זה עבורם נדרש עורך דין חוזים כוללים, הסכם מכר דירה מקבלן, הסכם מכר דירה יד 2, הסכם לרכישת קרקע חקלאית, הסכם לרכישת מגרש לבניית בית מגורים, הסכם לרכישה בקבוצת רכישה, הסכם במסגרת תמ"א 38 ופינוי בינוי ועוד.

בתחום המסחרי חשוב למצוא עורך דין לחוזים המתמחה בדיני חברות ומנוסה בסוג העסקאות הרלוונטי. חוזים בתחום זה כוללים קשרי ספקים ולקוחות, כמו גם מיסוד שותפויות לרבות גיבוש הסכם מייסדים, הסכם סטארטאפ, הסכם שותפים הסכם הקמת חברה ועוד.

 

איך מאתרים את העו"ד הטוב ביותר?

אם בעבר החיפוש אחר עורך דין דיני חוזים נעשה בעיקר באמצעות מכרים וקולגות, כיום ניתן לבצע את תהליך החיפוש בקלות אונליין. חשוב לבדוק ולהתרשם, הן מהאתר של כל עורך דין חוזים והן ממידע שפורסם ברשת לגבי המשרד ותפקודו באתרים נוספים. שימו לב לרמת התוכן שכל עורך דין לחוזים מציג באתר הבית ואת הרלוונטיות של התוכן המקצועי למקרה שלכם.

לאחר התרשמות ראשונית על עורך דין לענייני חוזים אונליין חשוב ליצור קשר עם המשרד ולבקש לקבל גם המלצות מלקוחות עבר בהליכים דומים לשלכם. עורך דין לענייני חוזים עם רקורד משפטי מוכח, בדרך כלל ישמח להציג סיפורי הצלחה קודמים ולקשר בינכם. בשיחה עם הממליצים חשוב לשמוע מהם על הרמה המקצועית, תהליך העבודה ומידת הזמינות.

 

מומחיות וניסיון

בבואכם לשכור את שירותיו של עורך דין דיני חוזים חשוב למצוא עורך דין המתמחה בתחום הרלוונטי לכם. בקיאות ומיומנות בתחום משפטי ועסקי מסוים הינם חיוניים ליצירת חוזה מקיף ומפורט דיו על מנת לספק את ההגנה המשפטית המקסימלית לכל תרחיש רלוונטי. ככל שתשכילו לשכור את שירותי עורך דין עם הניסיון והמומחיות הרלוונטיים כך תבטיחו חוזה טוב יותר.

 

יציאה מחוזה

חשוב לקבל ליווי משפטי גם כאשר אתם רוצים לפרק שותפות או לצאת מחוזה שאתם חתומים עליו באופן חוקי. הדבר חיוני על מנת שלא להיות חשופים לסיכון של תביעה כנגדכם על הפרת חוזה. עורך דין לדיני חוזים יכול ללוות אתכם בתהליך היציאה מהחוזה תוך הצדקת ההליך ועשייתו באופן המדרש בהתאם למסגרת דיני חוזים והפסיקה הרלוונטית בנושא.

 

מה היה לנו עד כאן?

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בדיני חוזים ובתפקידו של עורך דין המתמחה בתחום. כפי שציינו עורך הדין אחראי לכתיבת חוזים, אכיפתם ויציאה מהם במסגרת החוק. חשוב למצוא עורך דין מנוסה בתחום הפעילות הספציפי שלכם ולדון עמו לגבי כל התרחישים האפשריים וכיצד להתגונן מהם כראוי.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות