טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חוזה מכר דירה

תחום הנדל"ן מורכב מאוד ומלווה בהרבה מרכיבים וחשוב שתכירו את כל אלו. הכרת נושאי נדל"ן חשובה במיוחד אם אתם עומדים לפני חתימה על חוזה מכר דירה. כאן במאמר נרחיב על הנקודות שחשוב לדעת לפני חתימה על חוזה מכירת דירה ונבחן את ההיבטים הנלווים למכירת דירה. ככל שתכירו את הנושא יותר לעומק, הסיכויים שלכם לטעות ירדו. בפורטל דין נט חושבים עליכם!

 

חוזה מכר דירה – מה חשוב לדעת?

מכירת דירה היא עסקה מורכבת בגלל גודלה. הסיכויים לטעויות בתהליך מכירת דירה וחתימה על הסכם מכר דירה מלווה בסיכונים רבים, במיוחד כשאין את הידע הנדרש לכך. כאן צוות פורטל דין נט מנגיש בפניכם את הידע הקריטי שחשוב להכיר כדי לא לטעות ולשלם מחיר יקר. באופן כללי חשוב לדעת שמכירת דירה היא צעד משמעותי שחשוב לעשות אותה בליווי עורך דין נדל"ן שיבדוק ויגן עליכם מפני טעויות הרות גורל.

 

מה צריך לדעת לפני החוזה?

החלטתם למכור את הנכס שלכם? הדבר הראשון שתצטרכו לדאוג לו הוא להכין את הנכס למכירה ולדאוג לסידור כל המרכיבים המשפטיים המופיעים בכל חוזה מכירת הדירה.

 

שווי הדירה

סיפורי מכירה לא הוגנים נשמעים רבות. כדי להימנע מכך, כשאתם מוציאים את הדירה למכירה אתם חייבים להיות ברורים עם עצמכם מה המחיר שאתם רוצים לקבל עליה. מצד אחד, לא כל מחיר הוא אפשרי ומצד שני, לא תרצו לקבל עליה פחות ממה שהיא שווה. בדיוק לכן מומלץ לבדוק את מחירי הדיור בסביבת הנכס שלכם. אין לכם עניין חתום על חוזה מכר דירה ולגלות לאחר מכן שיכלתם להרוויח עליה מאה אלף שקל יותר.

 

בדקו באתר רשות המיסים את מחירי העסקאות האחרונות שדווחו. שימו לב, אם אתם ממש מעוניינים להשקיע אתם יכולים להתייעץ עם שמאי מקרקעין לפני שאתם חותמים על הסכם מכר דירה.

 

הכנת הדירה למכירה

למצב תחזוקת הדירה יש משמעות גבוהה בתהליך מכירת דירה. אם אתם רוצים להרוויח על הדירה שלכם את מירב הסכום שאתם יכולים לקבל עליה, חשוב שתכינו אותה למכירה. ההכנה כוללת שיפוץ קטן והסדרת חריגות בניה, אם יש צורך בכך.

 

לצורך העניין, מחיר דירה משופצת עולה גבוה יותר ממחיר דירה לא משופצת ההפרש יכול להגיע למאה אלף שקל ואפילו יותר. אם יש נזילות בדירה, תצטרכו לתקן אותן כדי למכור את הנכס במהירות בערך הראוי שלו. מאותה סיבה כדאי לפנות רהיטים המעמיסים על נראות הדירה ומשווים לה מראה עמוס וחנוק.

 

פרסום הדירה

מהרגע שפרסמתם את הדירה למכירה ועד הרגע שאתם אכן חותמים על הסכם מכר דירה, יכול לעבור זמן רב מידי. כדי להפחית את הזמן ככל הניתן רצוי לפרסם את הדירה למכירה בערוצי פרסום שונים. תלו שלט "למכירה" על סורג החלון שלכם.

 

אתם יכולים לפרסם בעיתון המקומי, בקבוצת הואצאפ השכונתית, בעמוד הפייסבוק / אינסטגרם ובכל רשתות המדיה העומדות לרשותכם. אבל שימו לב, פנייה למתווכים תביא תנועת מתעניינים רבה יותר ולכן כדאי לפנות גם למתווכים אמינים בלבד. לצערנו שוק הנדל"ן רווי במתווכים לא אמינים, בררו היטב על המתווך אליו אתם פונים.

 

אילו הוצאות תהיינה לכם?

ההוצאות הנלוות לחוזה מכירת דירה יכולות להיות משמעותיות ולכן כדאי להכיר אותן כדי לא לטבוע בהן…

 

עלויות נסח טאבו

בכל חתימה על חוזה מכירת דירה בוחנים את מצב הרישום של גוש וחלקת הנכס. נסח טאבו הוא מעין תעודת הזהות של הנכס ולכן מנפיקים אותו כדי לראות את מצב הרישום של הנכס. כדי להוציא נסח טאבו תצטרכו לשלם בצורה מקוונת 15 ₪.

 

עלויות אישור זכויות

נסח טאבו יכול להספיק עבור חוזה מכר דירה. אך לא כל נכס בישראל רשום בטאבו ולכן במקרה כזה תצטרכו לפנות לחברה משכנת או מרשות מקרקעי ישראל. עלות אישור זכויות מגיעה ל-85 ₪ מקסימום.

 

עלויות מס שבח

לאחר מכירת הדירה וחתימה על הסכם מכר דירה ייתכן ותצטרכו לשלם מס שבח. לצורך כך חשוב לבדוק מראש את כל הנתונים עם עורך דין נדל"ן מומחה בתחום ייעוץ בנושאי נדל"ן. אם הדירה היא הדירה היחידה שלכם והיא נמכרת לאחר שנה וחצי מיום רכישתה היא תהיה פטורה מתשלום מס שבח. גם מכירת דירה שהתקבלה בירושה או במתנה מזכה בפטור מתשלום מס שבח.

 

עלויות היטל השבחה

היטל השבחה הוא מס הנדרש לתשלום לאחר חתימה על חוזה מכר דירה והעברת הזכויות של נכס נדל"ן שערכו עלה תודות לשינויים שערכו הרשויות. היטל השבחה הוא מס יקר וכדי לבדוק ביסודיות אם גם אתם חייבים לשלם היטל השבחה, פנו לקבל ייעוץ בנושאי נדל"ן מעורך דין נדל"ן מומחה. ניתן להגיש בקשה מקוונת לבירור מצב השבחת הנכס באתר הרשות המקומית בעלות משתנה של כמה מאות שקלים.

 

עלות פירעון המשכנתא

אם יש לכם על הנכס משכנתא חשוב לבדוק מה יהיה המחיר שתצטרכו לשלם כדי לגרור אותה או לסלק אותה.

 

עלות עורך דין נדל"ן

עסקה כמו חתימה על הסכם מכר דירה מלווה בסיכונים רבים והיא חייבת ליווי עורך דין נדל"ן מקצועי בייעוץ בנושאי נדל"ן ומקרקעין.

 

עלות תיווך

לא תמיד תצטרכו לשכור שירותי תיווך. עלות זו משתנה בין המתווכים ויש מתווכים שלא גובים תשלום מהמוכר אלא רק מהקונה.

עלויות הכנת הדירה

אם הדירה צריכה ששיפוץ, פינוי חפצים וכדומה, שקללו הוצאה זו והכניסו בה גם את הוצאות ההובלה והפינוי של תכולת הדירה וכל הנלווה מסביב.

 

מה חשוב שיהיה בחוזה מכר דירה?

בכל חוזה מכר דירה חשוב שיהיה ליווי משפטי מעורך דין נדל"ן המתמחה בעריכת חוזה מכירת דירה וכל הנלווה לה. ליווי של עורך דין נדל"ן יעניק לעסקה שלכם הגנה. הוא יבדוק מראש את כל הנתונים הנדרשים ויקל מעליכם את העבודה המתישה והבירוקרטית הזו.

 

את מי משמש חוזה מכר דירה?

מדובר במסמך המהווה הסכם מכר דירה. ההסכם משרת גם את הקונה וגם את המוכר. הוא מהווה ראיה משפטית למכירה והוא מחייב את בעל הנכס למכור את הדירה כמו שהוא מחייב את הקונה לרכוש אותה. שני הצדדים מתחייבים זה לזה בנוכחות עורך דין ואם הם רוצים להפר את התנאים הם נאלצים להפר חוזה מכר דירה ולפצות את הצד השני כפי שסוכם בחוזה.

 

על מה בעצם חותמים בהסכם זה?

חשוב לזכור כי הסכם מכר דירה כולל התחייבות של שני הצדדים לרכוש ולמכור את הנכס. בנוסף לכך, מפורטים בו תאריכי היעד לפינוי הדירה, תאריכי התשלומים מפורטים ומשולבים בו גם מנגנוני הגנה המגינים על המוכר. חפשו עורך דין נדל"ן מומחה שילווה את תהליך מכירת הדירה שלכם.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות