טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

בדיקת דירה יד שניה לפני קניה

במידה ואתם עומדים בפני החלטה לרכוש דירה מיד שניה, עליכם לזכור שחשוב מאוד לבצע בדיקת דירה יד שניה לפני קניה. בעיקר בימים טרופים אלה, כשמחירי הנדל"ן מרקיעי שחקים, חשוב לבדוק היטב מה קונים, אין מקום לביצוע טעויות. יש להזמין בעל מקצוע מיומן שיבצע בדיקה יסודית של הנכס ובעיקר של נקודות התורפה שעשויות להיות לו ובקיצור, בצעו בדק בית. המאמר הבא עוסק בכך. 

 

אילו בדיקות יבצע איש המקצוע?

איש מקצוע מיומן שיגיע לבצע בדיקת דירה יד שניה לפני קניה, יחפש פגמים חבואים, כאלה הנסתרים מעיננו הבלתי מקצועית. כמו כן, הוא יחפש בעיות אפשריות במבנה, בעיות שעלולות בעתיד לייצר הוצאות שיפוץ לא מבוטלות עבור הרוכשים. להלן רשימה חלקית של האלמנטים אותם יבדוק איש המקצוע:

  • מצב איטום הבניין ופוטנציאל הנזילות, או נזילות קיימות.
  • מצב התקינות של מערכות תשתית שנמצאות בדירה.
  • מצב מערכת מים ואינסטלציה.
  • מצב קירות הפנים והצורך לבצע תיקוני קיר וצביעה.
  • מצב מערכת החשמל של הדירה וארון החשמל.
  • מצב יסודות המבנה כולו.
  • מצב חלונות ודלתות בדירה והסיכוי לחדירה של מים.
  • מצב הסביבה הקרובה לבניין המגורים, קירות תומכים, מערכות ניקוז וביוב, קירות חיצוניים.

 

מכלול המבדקים הזה מתבצע באמצעות מכשור מתקדם המסוגל לאתר תקלות נסתרות. סיכום הבדיקות שבוצעו יקנה לרוכשים הפוטנציאליים תמונת מצב הרבה יותר טובה של הנכס ורמת האטרקטיביות שלו.

קרטונים בדירה משומשת

האם דו"ח בדיקה המצביע על בעיות בהכרח גורם לביטול העסקה?

בסיום הבדיקה תקבלו מהבודק דו"ח אודות מצב הדירה על פי ממצאיו, מתוך הדו"ח תלמדו על העלויות העתידיות שעליכם יהיה לשלם כדי לטפל בליקויים שאולי נמצאו. כמו כן, הדו"ח מאפשר לכם להמשיך ולנהל משא ומתן על מחיר הדירה ולבקש הפחתה במחיר, בהתאם להוצאות העתידיות הצפויות בטיפול בליקויים.

יש לציין, מרבית הליקויים לא אמורים לגרום לכך שלא תתבצע עסקת מכר אלא, הם עשויים רק להוריד את מחיר העסקה. ישנם אנשים ששמחים לבצע רכישה של דירה עם ליקויים קלים מכיוון שהם נהנים ממחיר דירה מופחת, בזמן שהם יודעים לתקן את הדורש תיקון, במחירים הרבה יותר זולים מגובה ההפחתה שהשיגו במחיר. במידה ונמצאו ליקויי בטיחות בדירה, או ליקויים שעלות תיקונם מאוד גבוהה, מומלץ לחשוב פעמיים האם לא לרדת מהעסקה, במקרים כאלה עדיף בדרך כלל לוותר.

 

ריכוז הסיבות בעטין מומלץ לבצע בדיקת דירה טרם הרכישה

  • מניעת מצב בו בעתיד תתגלנה בעיות שהיו מוסתרות.
  • מציאת ליקויי בטיחות במידה וישנם, מסוג הדברים שאמורים למנוע את העסקה.
  • להבין האם ישנם בנכס דברים הדורשים תיקון ומה עלות התיקון הנדרש.
  • להיות בטוחים שסכום המשכנתא שביקשתם מספיק עבור רכישת הדירה, וכל הוצאה אחרת הנדרשת כדי לעבור לגור בנכס.

 

ליווי מקצועי אישי

עסקאות נדל"ן אינן עסקאות פשוטות והן טומנות ברבדים נסתרים יותר שלהן, מלכודות קטנות, מהן חשוב מאוד להימנע. אי לכך, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן, מנוסה ואם אפשר בעל מוניטין.

הוא ידע לנהל עבורכם, בצורה הטובה ביותר, את המשא ומתן מול בא כוחו של המוכר. עורך דין נדל"ן מכיר את דוחות בדק הבית ויודע כיצד ניתן למנפם לטובת הוזלת מחיר הנכס. ניתן למצא עורכי דין טובים, המתמחים בתחום הנדל"ן באמצעות פורטל עורכי דין. שם, ניתן לקרא על עורכי דין, לקבל המלצות, לבצע סקר שוק קטן ולקבל החלטה טובה, בנוגע למי יהיה עורך הדין שילווה אתכם בתהליך.

 

להיעזר במאגרי מידע מכיוון שידע הוא כוח

חשוב מאוד להיעזר בכל מאגר מידע שיכול לשפוך אור עבורכם על כל נושאי הנדל"ן לרבות, המלצות על עורכי דין המתמחים בתחום הנדרש לכם, פרטי התקשרות עם עורכי דין, פילוח עורך דין נדל"ן על ידי אזור הפעילות שלו ועוד. פורטל דין נט הוא פורטל המקיף את תחום עריכת הדין בשימת דגש על תחום הנדל"ן, מומלץ מאוד לגלוש לפורטל ולדלות ממנו כמה שיותר מידע, שיעשיר את הידע שיש לכם ויספק לכם כלים טובים לתהליך אותו אתם עומדים לעבור, בדרך לדירה הנחשקת. מיטב אנשי המקצוע בתחום כותבים בפורטל דין נט, ומייצרים זירה שתוביל אתכם לתשובות שאתם מחפשים, ולאנשים שאתם רוצים שילוו אתכם בתהליך.

 

מה הרגע המדויק לבצע בדיקת דירה

יכול להיות שאין רגע מדויק לביצוע בדיקת דירה יד שניה לפני קניה אולם, מומלץ לבצעה, כחלק מתהליך קבלת ההחלטות, ואפשר גם מיד לאחר קבלת החלטה. הדבר החשוב הוא, לבצע את הבדיקה טרם החתימה על חוזה המכר. בשלב שלפני החתימה על החוזה עוד ניתן לנהל משא ומתן עם המוכר בנוגע לתיקון ליקויים שיתגלו בבדיקה, על ידו, או לחילופין, הורדת מחיר הדירה במידה והוחלט שהליקויים לא יתוקנו מראש. את הבדק בית יבצע עבורכם מהנדס בניה מקצועי, המחזיק בציוד מקצועי ומתקדם.

 

עלויות בדיקה

להלן טבלת המחירים לבדק בית בדירה או בית פרטי:

 

תיאור הבדיקה ממחיר של עד מחיר של
בדיקה של דירה או בית לפני קנייה 1000 ₪ 4500 ₪
בדיקה של ליקויים בדירה של עד 5 חדרים 1000 ₪ 2000 ₪
בדיקה של ליקויים בדירה של 5 חדרים ומעלה 1300 ₪ 4500 ₪
בדיקה של ליקויים בבית קרקע עד 150 מ"ר 1000 ₪ 2500 ₪
בדיקה של ליקויים בבית קרקע מעל 150 מ"ר 1300 ₪ 6000 ₪
בדיקה של התאמת תוכניות לממצאים בנכס 1200 ₪ 2000 ₪

 

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות