טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

איך מחשבים מטר מרובע של דירה?

חישוב שטח דירה הינה פעולה הנדרשת בכל מקרה בו יש להעריך שווי מקרקעין. תוצאות חישוב שטח דירה הן משמעותיות מאוד ומשליכות על מגוון תחומים ועל כן יש לבצע את החישוב באופן מקצועי. קביעת שטח דירה תשפיע על מחיר הארנונה וכן על עלות ביטוח הדירה והלוואת המשכנתא. על מנת לבצע מדידת שטח דירה כיאות, פורטל דין נט מביא את כל המידע הרלוונטי לחישוב נכון של שטח דירה.

 

מתי יש צורך בחישוב שטח הדירה?

קיימים מספר תחומים המושפעים מחישובי מדידת שטח דירה:

אחוזי הבנייה המותרים

תקנות התכנון והבניה מגבילות את שטח הבנייה של המבנה. בכל מקרה בו נרצה להרחיב את הדירה, מדידת שטח דירה תהיה פעולה בסיסית על מנת לבדוק בכמה מטרים במדויק ניתן להרחיב את הדירה לפי חוק.

חישוב ארנונה

מדידת שטח דירה חשוב במקרה בו קיים פער בין שטח הדירה האמיתי לזה שחושב על ידי מודדי שטח הדירה. באמצעות מסמך חישוב של מודד מוסמך ניתן להגיש ערעור לרשות המקומית על מנת לבקש החזרי ארנונה והפחתה בתשלום העתידי.

תשלום לועד בית

במבנים משותפים בהם מדיניות התשלום לוועד הבית תלויה בגודל שטח הדירה ולא מתחלקת שווה בשווה ישנה משמעות לחישוב שטח הדירה באופן מדויק על מנת שלא לשלם סכום גבוה מהנדרש.

קניית דירה

בכל מקרה בו בוצעו שינויים בדירה, ירצו הרוכשים הפוטנציאליים לבצע מדידה של שטח הדירה על מנת לוודא את אמיתות הנתונים. אז איך מחשבים מטר רבוע של דירה?

מה ההבדל בין ברוטו לנטו?

איך מודדים שטח או איך מחשבים מטר רבוע של דירה? ישנן 2 צורות מדידה רווחות: מדידת גודל דירה נטו וגודל דירה ברוטו. גודל דירה נטו הוא צורת חישוב המתייחסת אך ורק לחלקים בדירה אליהם ניתן להגיע בפועל ויש אליהם גישה. מדידת שטח דירה ברוטו מתייחסת לשטחי הדירה כולל הקירות וכן שטחים ציבוריים. זוהי שיטת מדידה הנפוצה כיום בבתים ציבוריים עבור חישוב ארנונה.

 

קיימות שתי צורות מדידה נוספות: שיטת מדידה 'נטו נטו' המודדת את כל השטחים אליהם ניתן להגיע בפועל אולם בכל מקרה של קיר משופע הוא לא יחושב. וכן שיטת מדידה 'ברוטו ברוטו' שהיא היקרה ביותר לדייר והיא מודדת בנוסף לחלקים שנמנו לעיל, גם חדרי שירות ושטחים נוספים.

איך מחשבים גודל מרפסת?

אם אתם שואלים את עצמכם איך מחשבים מטר רבוע של דירה או איך מודדים שטח של מרפסת, חשוב לדעת שלפי חוק המכר, מרפסות ומחסנים אינם נמנים עם שטח הדירה עצמה אך הם מכוונים "קניין הנכס" ונהוג לציינם כהצמדות של הנכס. אמנם, לפי חוק המכר משנת 2008 יש לכלול במדידה של שטח הדירה מרפסות מקורות. רצוי מאוד להיעזר בבעל מקצוע מוסמך שיבצע מדידה מדויקת של המרפסת על פי נוסחאות חישוב שונות באופן חוקי לפי צורת המדידה המתאימה לצורך קביעת ארנונה, חישוב שטח דירה לצורך רכישתה ועוד.

האם צריך איש מקצוע כדי למדוד את שטח הדירה?

לפי פורטל דין-נט חשוב מאוד להשתמש בשירותיו של מודד מוסמך בעל ידע רב בחישוב השטח ובשמאות מקרקעין. שימוש בשירות של מודד מוסמך יספק לכם חישוב מדויק לפי צרכי המדידה. זכרו כי במקרים שונים ישנן צורות מדידה שונות העשויות להביא לתוצאות שונות. מודד מוסמך בעל ידע רב יוכל לבצע את המדידה המדויקת עבורכם ועבור הצרכים שלכם באופן שלא תצטרכו לשלם יותר.

 

למרות שמדידת שטח רבוע של דירה נראית כמו פעולת מכפלה פשוטה עלינו לקחת בחשבון מקרים של חישוב קירות וחישוב שטחי דירות בעלות מבנה גיאומטרי מורכב. מודד מוסמך יוכל לבצע חישוב מושלם ולספק לנו מסמך הקביל משפטית לצורך הגשת ערעור ברשות המקומית או להסקת מסקנות בנוגע לקניית דירה.

עו"ד נדל"ן לחישוב שטח דירה

בכל מקרה בו תרצו להגיש ערעור או לבדוק את התאמת הדירה להיתרי הבניה ובדיקה שאין כל חריגות בנייה בדירה, מומלץ לפנות לעו"ד נדל"ן בעל ידע רב וניסיון בנושאי חישוב שטחי דירה שילווה אתכם לאורך התהליך וייצג את האינטרסים שלכם בכל מקרה של ערעור או תביעה משפטית.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות