טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

איך אפשר לבטל הסכם תמ"א 38?

תוכנית תמ"א 38 באה לתמרץ את תוכנית חיזוק המבנים נגד רעידות אדמה בכך שהיא מאפשרת לקבל היתרי בנייה לצורך חיזוק המבנים ללא צורך בהוצאות נוספות בגין הכנת תוכניות מפורטות וכדומה. בדרך זו של הענקת זכויות בנייה לבעלי המבנים מצליחה ממשלת ישראל לעודד את בעלי המבנים לחזק את המבנים נגד רעידות אדמה ולעמוד בתקנים הגבוהים.

 

מי זכאי לתמ"א 38?

דיירים הזכאים לזכויות בנייה נוספים לפי תוכנית תמ"א 38 הינם בבניינים שנבנו לפי היתר שהונפק לפני 01/01/1980 ושמהנדס קבע לגביהם כי אותם בניינים לא עומדים בבנייתם לפי התקן הישראלי 413. פרויקט תמ"א 38 לא יחול על מחסנים, מבנים שהוצא לגביהם צו הריסה, מבנים הפטורים מתקן 413 ומבנים בני קומה אחת או שתיים ששטחם לא עולה על 400 מ"ר ואין בהם שימוש זמן רב.

 

עלות פרויקט תמ"א 38

פרויקט תמ"א 38 כמעט ולא גובה הוצאות מטעם בעלי הנכסים אשר דירתם תושבח בעקבות הפרויקט, הדיירים פטורים תשלום שכר טרחת עורך דין ומתשלום למפקח לרבות מתשלום כל העלויות העקיפות והישירות לצורך ביצוע פרויקט תמ"א 38.

 

תמ א 38 הסכמת דיירים

על מנת שבעלי הדירות אשר לגביהם נקבע פרויקט תמ"א 38 יוכלו למקסם את זכויותיהם:

ראשית על הדיירים לברר מהן כל זכויות הבנייה המוקנות להם, לאחר מכן הדיירים יערכו משא ומתן מול היזם או הקבלן שמבקש לבצע את פרויקט התמ"א 38 בקשר לאופי הבנייה וכל דרישותיהם על מנת להפיק את המקסימום בקשר למבנה שיבנה.

להלן דוגמאות לדרישות הדיירים: מספר דירות, סוג בנייה שטחי הדירות, הלובי, הגינה, תוספות השטח לכל דירה והצמדות שונות.

 

ביטול פרויקט תמ"א 38

איך אפשר לבטל הסכם תמ"א 38? כל חתימה על הסכם תמ"א 38 מול יזם או קבלן מחייבת על פי חוק החוזים, לכן לצורך ביטול הסכם תמ"א 38 על המבקש לבטל את הסכם התמ"א 38 להוכיח כי בעניינו התקיימה אחת העילות המפורטות בחוק החוזים כעילות לביטול חוזה.

להלן רשימה של העילות לביטול חוזה כמפורט בחוק החוזים: המשא ומתן בין הצדדים לא התקיים בתום לב, טעות בחוזה, הטעיית החותמים כגון: מצג שווא, עושק, כפייה ופגם בכריתת החוזה.

 

הפרוצדורה לצורך ביטול חוזה תמ"א 38

במידה והדיירים המבקשים ביטול חוזה עומדים בתנאי אחת העילות לביטול חוזה לפי חוק החוזים, עליהם לשלוח לידי היזם מכתב או הודעת ביטול חוזה בתוך זמן סביר מרגע בו התגלו הפגמים או הטעויות. במקביל מומלץ לפנות לערכאות השיפוטיות על מנת לאשר את הסכמות הצדדים לבטל את החוזה או במידה והצד השני מתעלם או מתנגד לביטול החוזה, בכל מקרה רצוי ואף מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בדיני חוזים על מנת לבטל הסכם תמ"א 38.

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בהסכמי תמ"א 38 באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בעמוד צור קשר ואנו נקשר בינכים לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות