טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

חוק ביטוח בריאות ממלכתי

זכויות לפי חוק ביטוח בריאות

להלן פירוט הזכויות העיקריות והחשובות שחוק ביטוח בריאות ממלכתי מעגן לתושבי המדינה:

• לכל תושב זכאות לקבל שירותי בריאות.
  • לכל תושב זכאות להירשם כחבר בקופת חולים לפי בחירתו.
  • לכל תושב זכאות דרך קופת החולים בה הוא רשום מלוא שירותים הכלולים בסל הבריאות, לפי שיקול דעת רפואי , בזמן ובאיכות סבירה.
  • שמירה על כבוד פרטיות וסודיות של כל אזרח.
  • בחירה בין נותני שירות שונים, בתי חולים, מכונים וכו'.
  • זכאות להחליף קופות חולים
  • כל תושב זכאי להגיש תלונה לממונה על פניות הציבור, לאחראי או נציב הקבילות לעניין חוק ביטוח בריאות ממלכתי במשרד הבריאות.

לקריאה מורחבת בעניין החוק, לחצו על נוסח החוק.

תושבי ישראל ששהו בחו"ל

תושבי ישראל, אשר שהו בחו"ל בתקופה של לפחות שנתיים, לא ייהנו מזכאותם לשירותי בריאות מקופת החולים בה היו רשומים ערב צאתם לחו"ל. אלה ייאלצו להמתין תקופת המתנה של חודשיים ימים, מהיום בו ישובו לישראל  וכנגד כל שנת היעדרות. בכל מקרה הזמן המקסימלי לתקופת ההמתנה לא יעלה על 18 חודשים. תקופת ההמתנה לא תכלול את המקרים הבאים:

• תושבים ששילמו בזמן היעדרם דמי ביטוח בריאות כסדרם.
  • קטינים.
  • מי שישלם תשלום מיוחד במשך 6 חודשים נכון להיום מדובר בסך של 8550 ₪ לאדם.
  • עולים חדשים.

לפי ההגדרה בחוק כל שנת היעדרות של תושב הינה 12 חודשים מתוכם לפחות 182 ימים אותו תושב לא שהה בישראל.

על מנת לעמוד על זכותכם, במידה ונפגעה זכותכם לפי החוק בעניין בריאות ממלכתי, במקרים בהם חזרתם מחו"ל לאחר תקופה ארוכה, או במקרים בהם קופות החולים לא כיבדו את תנאי החוק. כל  שעליכם לעשות הוא: למלא את הטופס המקוון ולהשאיר את פרטיכם. אחד מעורכי הדין הנמצא סמוך לאזור מגוריכם, יחזור אליכם תוך זמן קצר, לצורך ייעוץ והכוונה.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות