שעות עבודה יומיות וחודשיות

יום עבודה רגיל על פי חוק שעות עבודה ומנוחה מתחלק לפי מספר ימי העבודה של עובד במקום עבודתו. עובד שמשרתו כוללת חמישה ימים בשבוע יום עבודה מלא ייחשב יום עבודה הכולל תשע שעות עבודה ביום, כולל הפסקה. במקרים בהם העובד נוהג לעבוד שישה ימים בשבוע עבודה, יום עבודה רגיל יעמוד על 8 שעות עבודה.

עובד מסתכל על השעון שלו

שעות עבודה משרה מלאה

שעות עבודה במשרה מלאה יחשבו  לפי שבוע בו עובד עבד כ- 43 שעות עבודה ובסך הכל כ- 172 שעות בחודש. עובדים שעבדו מעל מכסת השעות במשרה מלאה יחשבו כעובדים בשעות נוספות, על המעסיק לשלם לעובדים בשעות נוספות גמול נוסף בתעריף גבוה יותר לתעריף הרגיל בהתאם למספר שעות העבודה הנוספת.

עבודה בערב חג או ערב יום שישי

במקרים בהם עובדים מועסקים כחמישה ימי עבודה בשבוע ישולם לעובד שכר לפי שעות עבודה יומיות וחודשיות בעבור עבודה בימי שישי באופן הבא: עד 8 שעות עבודה, ישולם לעובד עבור 9 שעות עבודה. במקרים בהם עובד הועסק עד 7 שעות עבודה בפועל ישולם לו שכר בעבור 8 שעות עבודה, הכל בהתאם להסכמות שבין המעביד לעובד.

תשלום בעד שעות נוספות

כאשר עובד מועסק מעבר לשעות העבודה במשרה מלאה יהיה זכאי העובד לתשלום שעות נוספות לפי מספר שעות עבודה בחודש. כל עבודה מעל שעות יום עבודה מלא ו/או מעבר לשעות עבודה בשבוע מלא יחייבו את המעסיק לשלם לעובדיו תשלום בעד שעות נוספות שעבד העובד בכל חודש. מעסיק שבפועל לא ישלם לעובדיו תשלום שעות נוספות עבודה לחודש עלול למצוא את עצמו מתמודד עם תביעות ו/או תלונות ליחידת האכיפה במשרד הכלכלה.

שעות נוספות במשרה של חמישה ימים בשבוע

עובד שסוכם במקום עבודתו על העסקה של 5 ימי עבודה בשבוע וסך הכל כ- 20 ימי עבודה בחודש, יהיה זכאי לקבל תגמול בעד עבודה בשעות נוספות מעבר לכל 8 וחצי שעות או מעבר ל- 43 שעות עבודה שבועיות.

שעות נוספות במשרה של שישה ימים בשבוע

עובד שסוכם במקום עבודה משרה של כשישה ימי עבודה בשבוע יהיה זכאי לגמול עבור שעות עבודה נוספות החל מהשעה התשיעית אך ורק בימים ראשון עד חמישי. בעבור עבודה ביום שישי יהיה זכאי העובד לתגמול שעות נוספות החל מהשעה השמינית ואילך.

במקרים בהם עובד הועסק כחמישה ימי עבודה בשבוע וגם במקרים בהם עובד הועסק כשישה ימי עבודה בשבוע, במידה והעובד יעבור את מכסת ה-43 שעות שבועיות יהיה זכאי העובד לקבל שכר החל מהשעה ה-44 באותו שבוע. חישוב זה ייעשה ללא כל קשר לחישוב מכסת השעות היומיות של העובד.

גובה השכר בעד שעות נוספות

בימי עבודה רגילים במהלך השבוע השכר בעד השעתיים הנוספות הראשונות עומד על סך של 125% משכר שעת עבודה הרגילה המשולמת לעובד, החל מהשעה השלישית והלאה יהיה זכאי העובד לתגמול של 150% בעבור כל שעת עבודה נוספת (החל מהשעה השלישית).

גמול שעות נוספות בשבת

במקרים בהם עובד יעבוד שעות נוספות בימי חג ושבת יהיה זכאי העובד לקבל סך של 175% משכר עבודתו הרגיל בעבור השעתיים הנוספות הראשונות בהם הוא עבד, החל מהשעה השלישית והלאה יקבל העובד שכר השווה ל- 200% מהשכר הרגיל.

עורך דין העוסק במימוש זכויות שעות עבודה יומיות וחודשיות

על מנת לערוך ברור בתלוש השכר ו/או כל ברור בקשר לשעות עבודתכם והשכר המשולם לכם יש להיוועץ בעורך דין העוסק בדיני עבודה. במידה ותלוש השכר שלכם נפגע מכיוון שהמעסיק לא כלל את כל שעות עבודתכם או לא החשיב את תעריף השעות הנוספות כשעות נוספות, עורך הדין ייעץ לכם האם כדאי להגיש תביעה כנגד המעסיק לצורך מיצוי מלוא זכויותיכם והשכר המגיע לכם על פי דין.

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בדיני עבודה באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.