החזר מס

אזרחי ישראל משלמים מיסים שונים ומגוונים במהלך חייהם, לעומת זאת מעתים האזרחים שמנצלים את זכותם לקבל החזרי מס מהמדינה. המדינה מאפשרת באמצעות פניה לרשות המיסים מס הכנסה לקבל החזרי מס כספיים לכלל אזרחיה הזכאים בעמידה בקריטריונים שונים.ש

בחור ממלא טפסים של החזר מס

החזר מס הכנסה

פקודת מס הכנסה מסדירה את נושא גביית מס הכנסה מתושבי ואזרחי מדינת ישראל, החזר מס יבוצע בסוף כל שנת מס על ידי העובד השכיר שיגיש בקשה להחזר מס בפני פקיד השומה של מס הכנסה. החזרי מס הכנסה יתקבלו מסיבות שונות ומגוונות כגון: זיכויים, ניכויים, תקנות, תנאים מזכים, הטבות וכדומה.

כל עובד ששילם מס הכנסה במהלך שנת מס בסכום הגבוה יותר מהסכום שהיה אמור לשלם העובד לפי חוק פקודת מס הכנסה יהיה זכאי לקבל ממס הכנסה החזרי מס, כל עובד יוכל לקבל החזרי מס באופן רטרואקטיבי עד 6 שנות מס אחורה, לכל המידע האם אתם יכולים להגיש בקשת החזר מס מקוון תוכלו לקרוא באתר רשות המיסים, לנוחיותכם לחצו על הקישור החזרי מס טפסים.

מי זכאי להחזר מס?

כל עובד אשר משכרו החודשי נוכו סכומי מס הכנסה גבוהים יותר מהסכומים שהיה על העובד לשלם בפועל על פי חוק. מהפרשים אלה נובעים כתוצאה ישירה מכך שחישוב המס מתבצע במהלך השנה מבלי להביא בחשבון נתונים ועובדות המשפיעות באופן ישיר על חישובי המס.

חוק מס הכנסה מפרט רשימה ארוכה של הזכאים להחזרי מס הכנסה, על מנת לבדוק זכאות להחזרי מס הכנסה ניתן להיכנס לאתר של רשות המיסים.

איך עושים החזר מס?

החזר ממס הכנסה ניתן לבקש בסיום שנת מס ועד 6 שנים אחורה, על מנת לקבל החזרי מס הכנסה על העובד לפנות לפקיד השומה ולהגיש בקשת החזר מס, לבקשת החזרים ממס הכנסה יש לצרף טופס 106 מס הכנה וכן אישורים הרלוונטיים שמצביעים על הקלות וזכאות להחזר מס. עובדים עצמאיים יגישו טופס 1031 ויצרפו אישורים מתאימים, עובדים שכירים יגישו למס הכנסה טופס 135, כל עובד שיגיש בקשה להחזר מס עבור יותר משנת מס אחת יאלץ למלא טפסים להחזר מס בבקשה נפרדת לכל שנה.

לדוגמא אם מדובר בשנת 2016 ומבוקש החזר מס החל משנת 2013, העובד יאלץ להגיש טופס החזר מס 2013, טופס החזר מס 2014 וכך הלאה. תשלום ההחזר יבוצע ישירות לחשבון הבנק של העובד מגיש הבקשה למס הכנסה החזרים.

לאחר הגשת טופס החזר מס פקיד השומה יבדוק ויעבור על המסמכים, פקיד השומה יחליט האם יש לזכות את העובד בהחזרי מס הכנסה דאז יועבר התשלום ישירות לחשבונו של העובד, בדרך כלל זמן הטיפול בבקשות החזרי מס הכנסה טפסים ינוע בין 6-9 חודשים.

החזר מס הכנסה באינטרנט

באתר רשות המיסים החזרי מס ישנן הוראות מדויקות כיצד למלא את טפסי מס הכנסה לרבות טופס החזר מס הכנסה, כמו כן ניתן להוריד באתר מס הכנסה טפסים לתיאום מס וכן את כל יתר הטפסים הנדרשים למילוי ע"י מבקש הבקשה, את המסמכים וטופס בקשה להחזר מס על העובד להגיש באופן ישיר במשרדו של פקיד השומה, לא ניתן להגיש את החזר מס הכנסה טפסים באופן מקוון.

מס הכנסה טפסים להחזר מס

כל בעל זכאות להחזרי מס יכל להוריד טופס החזרי מס באתר של רשות המיסים לרבות טפסים מסוג: מס הכנסה טופס 106, טופס 135 מס הכנסה, טופס מס הכנסה 116, מס הכנסה טופס 1301, בקשות לניכויי מס, טופס לתיאום מס וכדומה.

הסיבות להחזר מס הכנסה

הסיבה העיקרית להחזר מס הכנסה הינה תשלום מס גבוה יותר מתשלום המס שהיה על העובד לשלם עקב השתייכותו לקבוצות הזכאיות לקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה.

נקודות הזיכוי קבועות לפי פקודת מס הכנסה, סיבה נוספת לקבלת החזר מס מס הכנסה הינה בגין תקופה מסוימת בשנה בה עובד לא עבד, אז יהיה זכאי העובד להחזרי מס בעבור החודשים בהם לא עבד, סיבה נוספת הינה מקרים בהם עובד פוטר או יצא לגמלאות במהלך שנת מס, סיבה נוספת במידה ואתה סטודנט או אחרי לימודים או במידה ועובד עבר לעבודה אחרת בשכר או תנאים פחותים יותר וכדומה.

על מי מוטלת החובה לבצע החזרי מס הכנסה?

רשות המיסים איננה רודפת אחרי האזרחים משלמי המיסים בהודעות על הפרשי והחזרי מס המגיעים להם, לכן אין ברירה האחריות לבצע בדיקות לזכאות החזרי מס על ידי הגשת טפסים מס הכנסה מוטלת על האזרחים בלבד. לעיתים החזרי המס יכולים להגיע לסכומים של מאות ואלפי שקלים.

זקוק לשירותי עורך דין שמתמחה בהחזרי מס או הגשת בקשות להחזרי מס? השאר את פרטי הקשר שלך בטופס שבאתר ואנו נקשר בינך לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.