מס על פיצויים

במקרים בהם עובד פוטר ממקום עבודתו הוא זכאי לקבלת פיצויי פיטורין ומענקי פרישה אשר נצברו לו ממקום עבודתו. כל פעולה הקשורה בפדיון כספי הפיצויים ו/או פדיון כספי הפנסיה הינה פעולה מכריעה בפן הכלכלי ומשליכה באופן ישיר על עתידו הכלכלי של העובד.

שלט של מיסים

בפורטל עורכי הדין דין-נט תוכלו למצוא עורך דין מקצועי המתמחה בתחום זה שיסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה באשר לתכנון המס והביטחון הכלכלי העתידי שלכם.

מס על פיצויים

שיעורי המס הקבועים בפיצויי הפיטורין מהווה שיעור המס השולי של העובד, פקודת מס הכנסה קובעת כי קיים פטור גורף בתשלומי מס הכנסה פיצויים העומדים על גובה של 12,230 ₪ (נכון לשנת 2016) עבור כל שנת עבודה של העובד, הנמוך מבניהם קובע.

פטור מוגדל ממס הכנסה על פיצויים

פקודת מס הכנסה מאפשרת לעובדים במקרים מסוימים להיות זכאים לקבל פטור מוגדל, מעבר לתקרה הרגילה מתשלום מס הכנסה על פיצויים. על מנת להיות זכאים לפטור מוגדל על העובדים לעמוד בתנאים המפורטים בפקודה, לדוגמא: מקרים בהם העובד נפטר וכדומה.

פריסת מס

העובדים זכאים להגיש בקשה למס הכנסה, לביצוע פריסת מס- המהווה תשלומי המס בתשלומים. במקרים אלה יידרשו העובדים לשלם מקדמת מס ובנוסף העובד יהיה מחויב להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה במהלך כל שנות הפריסה.

רצף זכויות פיצויים

אפשרות נוספת לעובדים, לבצע רצף של זכויות הפיצויים המגיעות להם, במילים אחרות: העובדים לא יפדו את כספי הפיצויים המצויים בקופת הפיצויים. במקרים אלה תשלום מס הכנסה על פיצויים יידחה למועד מאוחר יותר בהתאם ובכפוף להוראות פקודת מס הכנסה.

יודגש כי עובדים אשר לא יגישו דיווח מס בזמן עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם עתירה בגין מס על פיצויים שתוגש על ידי רשות המיסים.

רצף קצבה

לעובד קיימת אפשרות נוספת והיא ביצוע פעולה של רצף קצבה, גם במקרים אלה לא ינוכה מס הכנסה על פיצויים במועד הפיטורין, אלא במועד תשלומי הקצבה החודשית הצפויה בהתאם למס השולי של העובד ובכפוף להוראות פקודת מס הכנסה.

עורך דין העוסק במס על פיצויים

הוגשה נגדכם תביעה בגין אי תשלום מס על פיצויים? אתם מתלבטים האם לפדות את פיצויי הפיטורין או לבצע פריסת מס? בפורטל עורכי הדין דין נט תמצאו את מיטב עורכי הדין העוסקים בתחום. עורך הדין ייעץ לכם כיצד לבצע תכנון מס נכון, בהתחשב בעיתוי פדיון פיצויי הפיטורין לצורך הפחתת תשלומי מס הכנסה בצורה המקסימאלית עבורכם.

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בתשלומי מס על פיצויים באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.