ימי מחלה לאחר תאונת עבודה

תאונת עבודה מוגדרת בחוק הביטוח הלאומי כתאונה שאירעה לעובד במהלך עבודתו ועקב עבודתו.

תאונת עבודה

כמו כן, גם תאונת דרכים בדרך לעבודה או מהעבודה נחשבת לפי החוק כתאונת עבודה. ביטוח נפגעי עבודה המפורט בחוק הביטוח הלאומי בא במטרה לסייע לנפגעי עבודה לקבל פיצוי כספי בעבור אותם ימים בהם איבדו את הכנסתם החודשית בעקבות תאונת עבודה שאירעה להם.

דמי פגיעה

דמי פגיעה הינם התשלום המזכיר תשלום ימי מחלה לאחר תאונת עבודה, המשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי לנפגעי עבודה. דמי פגיעה ישולמו בעבור תקופה של עד שלושה חודשים מיום הפגיעה, יום הפגיעה ייחשב היום בו העובד הפך להיות בלתי כשיר לעבודה. במידה ולאחר שלושה חודשים לא יחול שיפור במצבו של העובד, הוא יהיה זכאי להגיש תביעה להכרה בנכותו שנגרמה בעקבות אירוע תאונת העבודה.

נכות כתוצאה מתאונת עבודה

לאחר שעובד ינצל את ימי מחלה תאונת עבודה וטרם יוכל לשוב לעובדתו זכאי העובד להגיש תביעת נכות מעבודה, מדובר בתביעה לנכות זמנית או נכות קבועה אשר אירעה כתוצאה מתאונת עבודה כהגדרתה בחוק הביטוח הלאומי. לנוחיותכם מצורף קישור לטופס תביעה לנכות עקב תאונת עבודה.

במידה והמוסד לביטוח לאומי יכיר בנכותו של עובד תשולם לעובד קצבת נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי, גובה תשלומי קצבת הנכות ייקבע בהתאם לשיעור אחוזי הנכות שייקבעו לעובד בין אם מדובר בנכות זמנית ובין אם מדובר בנכות קבועה.

להעמקה בנושא

קצבת נכות כללית מביטוח לאומי

ימי מחלה

כל עובד זכאי להיעדר ממקום עבודתו במשך 18 ימים בשנת עבודה. עובד שנעדר ממקום עבודתו עקב מחלה יקבל תשלום ממעסיקו מהיום השני להיעדרותו. החוק מגדיר כי רק עובד שנעדר בעקבות מחלה מעבודתו יהיה זכאי לקבלת ימי מחלה ממעסיקו, ולכן היעדרות מהעבודה עקב תאונת עבודה לא תיחשב מחלה אלא מקרה של תאונה ולכן עובד לא יקבל תאונת עבודה ימי מחלה.

הזכאים לדמי פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה

כל העובדים המבוטחים והמשלמים את תשלומי המוסד לביטוח לאומי יהיו זכאים להכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי במקרים בהם היו מעורבים בתאונת עבודה. להלן פירוט סוגי עובדים: שכירים, עצמאיים, אנשים המצויים בהכשרה מקצועית או שיקום, אדם הנבחן לפי חוק החניכות או חוק שירות התעסוקה, מתאמנים לפי חוק שירות עבודה בשעות חירום, אסירים, עצירים, חוסים במעון לפי חוק הנוער ועוד.

תביעת פיצויים כנגד מעסיק

עובד אשר חווה תאונת עבודה וכתוצאה מכך נגרמו לו נזקים זכאי להגיש תביעת פיצויים כנגד מעסיקו במידה ויוכיח כי מעסיקו התרשל ולא דאג לשמור על כללי הבטיחות בעבודה. רוב המעסיקים דואגים מראש לבטח את עצמם בפוליסת ביטוח למקרים אלה, לכן העובדים יגישו את התביעה כנגד חברת הביטוח של המעסיק או שהמעסיק ידאג להעביר את התביעה לחברת הביטוח בעצמו.

טיפול רפואי חינם לנפגעי תאונות עבודה

מבוטח אשר מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע תאונת עבודה זכאי לקבל טיפול וסיוע רפואי בחינם כל זמן שיזדקק לכך כתוצאה מהתאונה. על מנת שעובדים יוכלו לנצל את ההטבה הזאת על העובדים חלה החובה לגשת לסניף קופת החולים בהם הם מבוטחים ולהגיש טופס הפניה מהמעסיק לקבלת טיפול רפואי. מעבר לטיפול הרפואי המבוטח יהיה זכאי לריפוי, החלמה ושיקום רפואי בכל הקשור לפגיעתו מעבודה.

עורך דין העוסק בימי מחלה לאחר תאונת עבודה

על מנת למצות את מלוא זכויותיכם הרפואיות והזכות לקבלת דמי פגיעה ו/או נכות מעבודה, רצוי להיוועץ בעורך דין מנוסה העוסק בתחום תאונות העבודה במוסד לביטוח לאומי. עורך הדין ייעץ לכם האם להגיש את התביעות וכיצד יש לערוך אותן. הגשת התביעות כרוכה במילוי מסמכים, אימות חתימות והצגת מסמכים רבים. לאחר הגשת התביעות ייתכן ותזומנו להתייצב בוועדות רפואיות, רצוי להגיע לוועדות מוכנים על מנת לחסוך זמן יקר.

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה הגשת תביעות מול המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר ביניכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.