תביעה לגמלת סיעוד

המוסד לביטוח לאומי מעניק גמלות סיעוד במקרה בו המבוטח הגיע לגיל פרישה ומתגורר בביתו. על מנת לנצל את הזכאות לקבלת גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי על המבוטח להגיש תביעה לגמלת סיעוד.

זוג בפניסה יושב וחושב על המס של הפניסה

באמצעות פורטל עורכי הדין דין נט תוכלו לייצור קשר עם עורך דין העוסק בגמלות סיעוד והגשת תביעות כנגד המוסד לביטוח לאומי, על מנת למצות את מלוא זכויותיכם שבדין.

מי זכאי לגמלת סיעוד?

תנאי הזכאות לקבלת גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי קבועים בתקנות המוסד לביטוח לאומי, להלן פרוט תנאי הזכאות:

1. על התובע להגיע לגיל פרישה ולהיות תושב ישראל.
  2. הכנסותיו של התובע צריכות לעמוד בסכומים המפורטים בטבלה של המוסד לביטוח לאומי.
  3. על התובע להצהיר כי הוא איננו מקבל קצבאות לשירותים מיוחדים לנכים קשים מהמוסד לביטוח לאומי, ואינו מקבל כל גמלה לטיפול אישי או השגחה מאוצר המדינה .
  4. על התובע להתגורר בביתו ולא במוסד כלשהו.
  5. על התובע להוכיח כי הינו מסתייע במידה רבה בזולת לצורך ביצוע פעולות בסיסיות יומיומיות, כגון: אכילה, לבוש וכדומה.

אופן הגשת התביעה

תביעה לגמלת סיעוד תוגש על גבי טופס תביעה לגמלת סיעוד בסניף ביטוח הלאומי הסמוך למקום מגורי התובע, על גבי טופס התביעה יפרט התובע את מצבו הבריאותי, לרבות לצרף מסמכים רפואיים, תעודות רפואיות, אישורים על הכנסות וכל מסמך התומך בטענות התובע.

לאחר הגשת התביעה

לאחר הגשת התביעה, התביעה תידון על ידי פקיד התביעות, במידה והתביעה הוגשה בהתאם לתנאים והמועמד עומד בכל התנאים הנדרשים על ידי המוסד לביטוח לאומי ישלח לביתו של התובע מעריך מטעם המוסד לביטוח לאומי. המעריך יערוך בדיקה בסיסית אצל התובע באשר ליכולות התפקוד שלו.

ערעור על החלטות המוסד לביטוח לאומי

במקרה שהמוסד לביטוח לאומי דוחה את תביעתו של התובע לקבלת גמלת סיעוד, התובע רשאי להגיש ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי בפני וועדת ערערים. במקרים חריגים יכל התובע להגיש תביעה כנגד החלטת המוסד לביטוח לאומי בפני בית הדין לענייני עבודה.

למידע נוסף על זכויות בביטוח לאומי

חופשת לידה מביטוח לאומי

גמלת סיעוד

קצבת זקנה

עורך דין העוסק בתביעה לגמלת סיעוד

במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעה לגמלת סיעוד או במידה ותביעתכם לגמלת סיעוד נדחתה  אל תתמודדו מול המוסד לביטוח לאומי בעצמכם, פנו לעורך דין בעל ניסיון בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי. עורך הדין יעריך את סיכויי התביעה, ידריך אתכם כיצד להגיש את התביעה ואילו מסמכים לצרף.

זכרו כי לעיתים החלטת וועדת ערערים או בית הדין לענייני עבודה הינה מכריעה, אל תיקחו את הסיכון, אל תתמודדו עם הבירוקרטיה המתישה לבדכם.

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בתביעות לגמלת סיעוד באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.