גמלת סיעוד מביטוח לאומי

גמלת סיעוד ביטוח לאומי מוענקת מטעם המוסד לביטוח לאומי למבוטח אשר הגיע לגיל הפרישה, מתגורר בביתו ונזקק לסיוע של הזולת לצורך ביצוע פעולות יום יומיות פשוטות או במקרים בהם המבוטח זקוק להשגחה מטעמי בטיחות.

אישה שמקבלת קצבת סיעוד מביטוח לאומי

שיעורי גמלת הסיעוד

שיעורי גמלת הסיעוד נקבעו בחוק סיעוד של המוסד לביטוח לאומי, לפיו ניתן לחלק את גמלת הסיעוד ל-3 רמות שונות של סיעוד. רמות הסיעוד מתחלקות בהתאם למידת התלות והסתייעות המבוטח בזולת, להלן פרוט גמלת סיעוד ביטוח לאומי  בהתאם לרמות השונות:

1. גמלת סיעוד רמה א' – מדובר בשיעור גמלה העומד על 91% וכ- 9.75 שעות שבועיות של טיפול אישי בבית המבוטח בשבוע, ניתן להמיר את שעות הטיפול בביקור במרכז יום.
  2. גמלת סיעוד רמה ב' – מדובר בשיעור גמלה העומד על 150% וכ-166 שעות שבועיות של טיפול אישי בבית המבוטח, ניתן להמיר את שעות הטיפול בביקור במרכז יום.
  3. גמלת סיעוד רמה ג' – מדובר בשיעור גמלה העומד על 168% וכ- 18 שעות טיפול שבועיות בבית המבוטח, ניתן להמיר את שעות הטיפול בביקור במרכז יום.

תביעות לגמלת סיעוד

על מנת להגיש תביעה לקבלת קצבת סיעוד יש לעמוד בתנאי חוק סיעוד ביטוח לאומי. התביעה לגמלת סיעוד תוגש על גבי טופס תביעה לגמלת סיעוד, לאחר הגשת התביעה המבוטח יאלץ לעמוד במבחן המכונה: "מבחן התלות". המבחן ייערך בביתו של המבוטח לצורך הערכת מידת תלותו בזולת.

לאחר שיעבור המבוטח את מבחן התלות, ייערך חישוב נקודות באמצעות פקיד התביעות של המוסד לביטוח לאומי. לאחר מכן תתקבל החלטה: האם יש לאשר את גמלת הסיעוד באופן זמני או קבוע או לדחות את התביעה.

העסקת מטפל צמוד

מבוטח המעסיק מטפל צמוד בביתו יכל להיות זכאי לקבל את גמלת סיעוד בכסף בתנאי שהוא עומד בתנאי ביטוח לאומי חוק סיעוד. התנאים המפורטים בחוק ביטוח סיעוד הינם: על המבוטח להעסיק מטפל צמוד 12 שעות בימימה ולפחות 6 ימים בשבוע, אסור שהמטפל יהיה אחד מבני משפחתו של המבוטח ולהוכיח כי המטפל מקבל שכר ומועסק לפי חוזה עבודה.

התנאים לקבלת גמלת סיעוד

על מנת להיות זכאים לסיעוד ביטוח לאומי יש לעמוד בכל התנאים הבאים:

1. מבקש הגמלה הינו תושב ישראל.
  2. מבקש הגמלה הגיע לגיל פרישה.
  3. מבקש הגמלה מתגורר בביתו או בדיור מוגן במחלקות עצמאיות.
  4. מבקשה הגמלה לא נהנה מהגמלאות הבאות: קצבת שירותים מיוחדים, קצבה מיוחדת לנפגעי עבודה בעלי דרגת נכות גבוה, גמלה לטיפול אישי והשגחה מהאוצר והטבה ממשרד הביטחון זהה לגמלת סיעוד.
  5. על מבקש הגמלה להיות תלוי בהשגחה ובסיוע בתפקודו היומיומי.
  6. על המבקש לעמוד במבחן הכנסות הקבוע בהוראות ביטוח לאומי סיעוד.

עורך דין העוסק בתביעות גמלת סיעוד ביטוח לאומי

במידה ואתם שוקלים להגיש תביעה לגמלת סיעוד ביטוח לאומי, או במידה ותביעתכם לקבלת גמלת סיעוד ביטוח לאומי נדחתה, פנו עוד היום לעורך דין העוסק בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי. עורך הדין יבדוק את המצב המשפטי שלכם וייעץ לכם באיזה הליך לנקוט, לעורך הדין יש את הידע המשפטי, הכלים והניסיון להתמודד מול המוסד לביטוח לאומי בכל הקשור לתביעות גמלת סיעוד ביטוח לאומי.

למידע על נושאי ביטוח לאומי נוספים

תביעות נגד ביטוח לאומי

תאונות עבודה וביטוח לאומי

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.