אגרות לשכת רישום המקרקעין

לשכות רישום המקרקעין המכונה גם בשמה: "טאבו" ממונה על רישום וניהול פנקסי המקרקעין בישראל. בלשכות רישום המקרקעין מבוצעות כל העסקאות והפעולות במקרקעין באמצעות מערכת ממוחשבת. בלשכת רישום המקרקעין מצוי כל המידע התעודות והמסמכים הקשורים לכל מקרקעין הרשומים בלשכות רישום המקרקעין בישראל.

דגם של בית מצויר

לשכות רישום המקרקעין פזורות ברחבי הארץ בתשע לשכות שונות: ירושלים, חיפה, תל אביב, נתניה, פתח תקווה, נצרת, באר שבע, חולון ורחובות.

פנקסי המקרקעין המצויים במשרד המשפטים אגף רישום והסדר מקרקעין נגישים לציבור וכל אדם יכל לקבל מידע אודות מצבו המשפטי של כל נכס מקרקעין הרשום בלשכות רישום המקרקעין באמצעות הנפקת מסמך המכונה: "נסח טאבו". נסח טאבו מהווה תעודת זהות של נכס מקרקעין ומכיל בתוכו פרטים מהותיים אודות מצבו המשפטי של הנכס.

אגרות לשכת רישום מקרקעין

על מנת לבצע פעולות או רישום הערות בלשכות רישום המקרקעין יש לשלם את אגרות רשם המקרקעין, כמעט כל פעולה שתבוצע בלשכת רישום המקרקעין תחויב באגרת רשם המקרקעין.

להלן דוגמאות של פעולות ושווי אגרות מקרקעין בעבור הפעולות:

  1. אגרה בעבור רישום הערת אזהרה- 125 ₪
  2. אגרה עבור מחיקת הערת אזהרה- 74 ₪
  3. אגרה בעבור בקשה חוזרת שנדחתה בעבר- 27 ₪
  4. אגרה עבור כל בקשה שמוגשת- 27 ₪
  5. אגרה עבור העברת זכויות במקרקעין עם משכנתא- 125 ₪
  6. אגרה עבור רישום ירושה לפי חוק הירושה או לפי צוואה- 125 ₪

אופן ביצוע תשלום האגרות:

ביצוע תשלום אגרות רשם המקרקעין יכל להיעשות במספר דרכים: דרך אחת: היעילה ביותר באמצעות תשלום מקוון שאתר האינטרנט של משרד המשפטים באגף רישום והסדרי מקרקעין, לנוחיותכם לחצו על הקישור: רשם המקרקעין אגרות. דרך שנייה: היא תשלום האגרות בלשכת רישום המקרקעין באמצעות מכונות תשלום המצויות בלשכות רישום המקרקעין בארץ, התשלום יבוצע באמצעות כרטיס אשראי בלבד.

לאחר התשלום אגרות לשכת רישום המקרקעין מגיש הבקשה יצרף לבקשתו ולנספחיה העתק מהקבלה שהונפקה בעבור התשלום, הקבלה מהווה אישור תשלום אגרות רישום המקרקעין. גם אם שילמתם את האגרה באינטרנט מומלץ להגיע ללשכת רישום המקרקעין עם כרטיס אשראי, על מנת להיות מוכנים למצבים בהם תאלצו לשלם במקום אגרות השלמה או אגרות לבקשות חוזרות.

 נסח טאבו

נסח טאבו הינו מסמך המהווה תעודת זהות של נכס מקרקעין הרשום בפנקי רישום המקרקעין. בנסח הטאבו יצוינו הפרטים הבאים: מספר גוש, חלקה, מספר תת חלקה של הנכס (בבתים משותפים), מיקומו של הנכס, האם יש עיקולים על הנכס, הערות שונות שנרשמו על הנכס (הערת אזהרה, הערה בדבר אתר עתיקות, העברה בדבר כינוס נכסים וכדומה), הסכמי שיתוף, ירושות, משכנתאות, הפקעות, זיקות הנאה, זכויות וכל נושא אחר הקשור למצב המשפטי של הנכס.

הנפקת נסח טאבו

כיום ניתן להוציא נסח טאבו באמצעות אתר האינטרנט של לשכות רישום המקרקעין ואין צורך להגיע ללשכת רישום המקרקעין באופן פיזי. לנוחיותכם מצורף קישור לאתר של משרד המשפטים לצורך הפקת נסח טאבו מקוון. בכדי להפיק נסח טאבו מקוון יש להצטייד מראש במספר גוש וחלקה של הנכס, במקרים בהם מדובר בבית משותף יש צורך להצטייד גם מספר תת חלקה של הנכס.

האגרה בעבור הוצאת נסח טאבו מקוון באתר של משרד המשפטים עומדת כיום ע"ס 15 ₪. לעומת זאת בעבור הוצאת נסח טאבו אוטנטי מלשכת רישום המקרקעין תאלצו לשלם אגרה בשווי של 75 ₪. נסח הטאבו שיוצא ישירות משלכת רישום המקרקעין בצרוף חותמת לשכת רישום המקרקעין מהווה נסח מאושר על פי חוק במדינת ישראל.

במידה ונכס נמצא בתהליך של רישום מסוים, קרי הוגשו בקשות ומסמכים לרישום או ביצוע פעולה מסוימת במקרקעין, לא ניתן יהיה להנפיק נסח טאבו באינטרנט אלא רק באמצעות הגעה פיזית ללשכת רישום המקרקעין.

לא כל הנכסים במדינת ישראל רשומים בטאבו (לשכת רישום מקרקעין) וחלק מן הנכסים רשומים במנהל מקרקעי ישראל או בחברות המשכנות, המגמה היא כי בסופו של דבר כל הנכסים יועברו ויירשמו בטאבו.

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה ברישום הערות ופעולות בלשכות רישום המקרקעים באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.