דיני עבודה חגים

עובדים שאינם עובדים במתכונת עבודה חודשית זכאים לקבל דמי עבודה בחגים בהם הם נעדרו ממקום עבודתם. במקרים בהם עובדים מועסקים בזמן חופשה בחגים יהיו העובדים זכאים לקבלת שכר עבודה מוגדל של כ- 50% יותר משכרם הרגיל. כל נושא קבלת תשלום ימי חג מוסדר בדיני עבודה חגים לפרטים ניתן ללחוץ על הקישור צו הרחבה- הסכם מסגרת 2000.

בובת חזיר בחוף הים בחופשה

הזכאות לתשלום דמי חגים

הזכאות לקבלת שכר עבודה בימי חג תוענק לעובדים העונים על הדרישות הבאות:

1. עובדים שאינם עובדים במשרה חודשית.
  2. עובדים שעובדים במקום עבודתם לפחות שלושה חודשי עבודה.
  3. החג לא נופל ביום שבת או יום שבו לא עובדים במקום העבודה.
  4. במידה והעובד עבד ביום לפני החג וגם ביום למחרת החג.

ישנם מקרים בהם עובד יחסיר ממקום עבודתו יום לפני החג או יום אחרי החג ועדיין יהיה זכאי לקבלת תשלום דמי חג בהסכמת המעסיק.

חגים שיחולו ביום שישי-שבת

צו הרחבה דמי חגים מגדיר כי חג שיחול בימי שישי או שבת לא יזכה את העובד לשכר בחגים. ההיגיון שעומד מאחורי קביעה זו נעוץ בעובדה שגם ככה העובד לא מפסיד ימי עבודה בימים אלה, בהנחה שמדובר במשרה בה העובד עובד בימים א'-ה' ולכן לא יהיה זכאי לחגים בתשלום.

עבודה בערב חג ובחול המועד

חוק שעות עבודה ומנוחה קובע באופן ברור כי שעות עבודה בערב חג יהיו יום עבודה הכולל שבע שעות עבודה. חוק שעות עבודה ומנוחה לא מסדיר את נושא שעות עבודה בחול המועד, כל נושא העבודה בחול המועד מוסדר בהסכמי עבודה בין העובד למעביד. בחלק מההסכמי העבודה ימי העבודה בחול המועד ייחשבו ימי עבודה שגרתיים על כל המשתמע מכך, בחלק מהן ינהגו לעבוד יום קצר ובחלק תהא לעובדים חופשה כוללת.

לדוגמא שעות עבודה בחול המועד סוכות ישתנו בין עובד לעובד בהתאם לחוזה העסקתו, עובד אחד יהיה זכאי ליום עבודה קצר ואילו עובד אחר יעבוד משרה מלאה בחול המועד סוכות.

תשלום חג לעובד שעתי

תשלום חגים לעובד שעתי או יומי הינו תשלום חובה על ידי המעסיק, ימי חג בתשלום יהיו בעד תשעה ימי חג לעובד שעתי בתנאי כי העובד עובד קבוע במקום עבודתו לפחות שלושה חודשים ובתנאי שהוא עבד יום לפני החג ויום אחרי החג. ראוי לציין כי במקרה של עובד שעובד במשמרות ובמקום עבודתו לא שיבצו אותו למשמרת ביום לפני החג או יום אחרי החג, עדיין העובד יהיה זכאי לקבלת תשלום חגים לעובד שעתי.

אופן חלוקת ימי החג לעובדים יהודיים

להלן רשימת חלוקת ימי החג לעובדים יהודיים:

ראש השנה יזכה את העובד ב-2 ימי חופשת חג.

יום כיפור יזכה את העובד ביום אחד חופשת חג.

בחג סוכות יקבל העובד כ-2 ימי חופשת חג.

בפסח יקבל העובד כ-2 ימי חופשת חג.

ביום העצמאות יקבל העובד יום אחד חופשת חג.

בשבועות יקבל העובד יום אחד חופשת חג.

סה"כ 9 ימי חופשת חג בשנה.

לקריאה מורחבת על שעות עבודה יומיות וחודשיות לחצו כאן

ימי מחלה בחגים

חוק דמי מחלה קובע כי במקרים שהם עובד מועסק במשרה חודשית ימי המחלה המגיעים לו ינוכו ממכסת ימי המחלה הצבורה לעובד. במקרים של עבד שעתי או יומי לא ינוכו ימי מחלה מכסת ימי המחלה הצבורה לזכותו, אלא אם העובד נוהג שכן לעבוד בימי המנוחה והחגים.

עורך דין העוסק בזכויות דמי עבודה בחגים

על מנת לערוך בדיקה האם אתם זכאים לתשלום דמי חגים רצוי לפנות לעורך דין העוסק בדיני עבודה, עורך הדין יערוך בדיקה מקיפה אשר בסיומה תקבלו את כל המידע האם המעסיק משלם לכם את מלוא זכויותיכם או שמא המעסיק פוגע בזכויותיכם. במידה והמעסיק פוגע בזכויותיכם עורך דין יפעל עבורכם על מנת לעצור התנהלות זאת תוך השבת הכספים המגיעים לכם מהמעסיק.

אם אתם זקוקים לעורך דין העוסק בדיני עבודה באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.