שכר עבודה גלובלי, יומי או שעתי

ישנן שיטות העסקה שונות, כל שיטת העסקה הינה בהתאם לאופי העסק ולצורכו, ישנן שיטות העסקה של עובד לפי שכר גלובלי המכונה גם עובד חודשי וישנה שיטת העסקת עובד לפי שכר שעתי. המכנה המשותף לכלל העובדים לפי שכר עבודה גלובלי, יומי או שעתי הינו חוק שעות עבודה ומנוחה שחל על כולם.

שכר עבודה

עובד לפי שכר שעתי או יומי

חישוב שכר לפי שעות עבודה לעובד שעתי ייעשה לפי מספר שעות העבודה של העובד בפועל במכפלת השכר שנקבע לעובד לפי שעת עבודה. עובד שעתי יכל לקבל משכורתו פעם בחודש, פעם ביום או פעם בשבוע. חישוב משכורת לפי שעות עבודה עלול לשנות את השכר מחודש לחודש בהתאם לשעות העבודה בהן עבד אותו עובד במהלך החודש.

באתרי האינטרנט השונים ניתן למצוא מחשבון משכורת לפי שעות, יש להקליד את הנתונים של שעות העבודה ושכר העבודה לפי שעה. שכר המינימום הקבוע בחוק כיום הינו 25 שקלים לשעת עבודה, יום עבודה רגיל הקבוע בחוק כולל 9 שעות עבודה, כל שעת עבודה לאחר השעה התשיעית יחשב שעת עבודה נוספת. להלן קישור למחשבון שכר לפי שעה.

עובד לפי שכר עבודה יומי

החוק קובע כי שכר המינימום לעובד שעתי יעמוד על סך של 214 ₪ לעובד שעובד חמישה ימים בשבוע ו186 ₪ לעובד שעובד שישה ימים בשבוע. במקרה של עובד יומי החל משעת העבודה התשיעית של העובד ביום ישולמו לעובד שעות נוספות בהתאם לתעריפים שקובע החוק.

שכר עבודה חודשי

שכר חודשי המכונה משכורת גלובלית מתייחס למשרה מלאה הכוללת 186 שעות עבודה חודשיות. אצל עובד חודשי החל משעת העבודה התשיעית ביום זכאי העובד לקבל תשלום בעד שעות נוספות, משכורתו של עובד חודשי משולמת אחת לחודש בשיעורים קבועים של משכורת הבסיס החודשית.

הודעה מוקדמת עובד יומי/ שעתי

חובת הודעה מוקדמת בנסיבות של פיטורין או התפטרות אצל עובד שעתי/ יומי תחושב באופן הבא:

א. עובד בעל וותק עד שנת עבודה ראשונה מחויב או זכאי בהודעה מוקדמת בגין כל חודש עבודה.

ב.  במהלך שנת עבודתו השנייה מחויב או זכאי העובד ב-14 ימי הודעה מוקדמת בתוספת יום נוסף בגין כל 2 חודשי עבודה.

ג. במהלך שנת עבודתו השלישית מחויב או זכאי העובד ל-21 ימי הודעה מוקדמת בתוספת יום נוסף כל  2 חודשי עבודה.

ד. כל עובד יומי בעל וותק של שלוש שנות עבודה ומעלה מחויב או זכאי העובד לחודש ימים הודעה מוקדמת.

הודעה מוקדמת עובד חודשי

כל עובד חודשי יהיה זכאי להודעה מוקדמת באופן הבא:

• עובד חודשי בעל וותק של שנת עבודה אחת רצופה ואילך אצל המעסיק יהיה זכאי או מחויב בהודעה מוקדמת של חודש ימים.
  • עובד חודשי בעל וותק של פחות משנת עבודה אחת יהיה זכאי או מחויב בהודעה מוקדמת בגין: כל אחד מתוך ששת חודשי העבודה הראשונים, בתוספת יומיים וחצי בגין כל חודש עבודה נוסף, עד לתקרה של שלושה שבועות של הודעה מוקדמת.

לקריאה נוספת על הודעה מקודמת לפני פיטורין

לקריאה נוספת על זכויות עובד שפוטר או התפטר

ההבדל בין שכר שעתי לשכר גלובלי

ישנם מספר הבדלים בין זכויות עובד לפי שכר שעתי לבין זכויות עובד לפי שכר גלובאלי, להלן פרוט חלק מההבדלים:

דמי חגים- גם עובד שעתי וגם עובד גלובלי זכאים לזכויות של דמי חגים, אך להבדיל מעובד גלובלי עובד שעתי יהיה זכאי לקבלת דמי חגים רק אם עבד יום לפני החג ויום אחרי החג.

פיצויי פיטורין- עובד שכר גלובלי יקבל פיצויים בהתאם למשכורתו האחרונה, עובד יומי או שעתי זכאי לפיצויי פיטורין לפי ממוצע של 12 משכורות אחרונות לפני מועד הפיטורין.

עורך דין העוסק בשכר עבודה גלובלי ,יומי או שעתי

על מנת שכל עובד יוכלו למצות את מלוא זכויותיו על פי דין, מומלץ כי העובד יפנה לייעוץ והכוונה משפטי על ידי עורך דין העוסק בדיני עבודה. זכויות העובדים הינן מגוונות וחבל שעובד יפספס זכויות המגיעות לו על פי דין.

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בדיני עבודה באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.