טל': 03-6299999

"מבית ד. מאור משרד עורכי דין"​

טופס תאונת עבודה ביטוח לאומי

תביעה להכרה בפגיעה בעבודה

פגיעה בעבודה מוגדרת בחוק הביטוח הלאומי, מדובר בפגיעה שנגרמה כתוצאה מתאונת עבודה שנגרמה בעבודה או כתוצאה מעבודה, פגיעה כתוצאה ממחלת מקצוע או פגיעה כתוצאה מתקיפה תוך כדי ועקב העבודה. דמי הפגיעה ישולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי לנפגע עבודה כפיצוי על אובדן הכנסתו החודשית ובתנאי שהעובד איננו מסוגל לעבוד כתוצאה מהפגיעה בעבודה לא בעבודתו ולא בכל עבודה מתאימה אחרת.

על מנת להיות זכאי לקבלת דמי פגיעה בעבודה על העובד למלא טופס תאונת עבודה ביטוח לאומי המכונה בשפה המקצועית: טופס 211. את הטפסים ניתן למצוא באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי טפסים תאונות עבודה.

כיצד למלא טופס תאונת עבודה ביטוח לאומי

ביטוח לאומי טופס 211 מפרט כיצד על התובע למלא את כתב התביעה ואילו מסמכים על התובע לצרף לכתב תביעתו, למשל: על התובע לצרף תעודה רפואית ראשונית לנפגע תאונות עבודה, על התובע לחתום על כתב התביעה, על התובע לחתום על ספחים של ויתור סודיות רפואית לטובת המוסד לביטוח לאומי, בתביעה של עובדים ישנה הוראה מפורשת כי על מעסיקים מסוימים להגיש בעצמם בשם העובדים את התביעה וכדומה.

את טופס פגיעה בעבודה ניתן להגיש למוסד לביטוח לאומי באופן מקוון באמצעות אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי, בדואר או בהגשה ישירה לפקיד קבלת הקהל במוסד לביטוח לאומי.

105-1.jpg (500×331)

על מי חל ביטוח נפגעי עבודה

לפי חוק הביטוח הלאומי ביטוח נפגעי עבודה יחול על העובדים הבאים: עובד שכיר (למעט סוהר ועובד שרות הביטחון), עובד עצמאי, אדם המצוי בהכשרה מקצועית או שיקום מקצועי, חניך כהגדרתו בחוק או לפי שירות התעסוקה, מתאמנים לפי הגדרתם בחוק שירות עבודה בשעת חירום, אסירים או עצירים, חוסים במעון לפי חוק הנוער בזמן עבודתם וכל מי ששכרנו נקבע לפי חוק.

הטבות

נפגע שהוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה יהיה זכאי לקבל טיפול רפואי ללא עלות כל זמן שיידרש לו לצורך החלמה ממחלתו או פגיעתו מעבודה. כדי לממש הטבה זו על העובד חלה החובה להעביר לקופת החולים בה הוא מטופל: טופס הפניה ממעסיקו לקבל הטיפול הרפואי. עלות הטיפול וטיב הטיפול ייקבע על ידי הרופאים המקצועיים בקופת החולים של המבוטח.

בנוסף למפורט לעיל, נפגעי עבודה אשר הוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי ונקבעה להם דרגת נכות בשיעור של 90% לפחות זכאים לקבל הטבות נוספות, כגון: הטבות ממשרד התחבורה לתו נכה, הטבות מארגון הנכים, הטבות מביטוח חיים הדדי, הטבות ממס רכישה, הטבות ממשרד הבינוי והשיכון, הטבות בעבור נסיעות ברכבת ישראל, הטבות מרשות המיסים וכדומה. לצורך קבלת ההנחות וההטבות יש למלא תאונות עבודה טפסים.

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בתאונות עבודה ומילוי טפסים באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.

חייגו לקבלת ייעוץ ללא עלות