החזר הוצאות נסיעה לעובד

כל עובד זכאי לקבל החזר עבור הוצאות נסיעות לעובד בכל יום בו עשה שימוש בתחבורה על מנת להגיע למקום עבודתו, למעט מקרים בהם המעסיק מספק לעובדיו הסעה מסודרת מטעמו. חישוב החזר הוצאות נסיעה קבוע בחוק ונכון ליום 01/01/2014 ההחזר עומד על סך של 26.40 ₪ ליום עבודה או בגובה עלות כרטיסייה או בגובה עלות כרטיס חופשי חודשי, לפי הזול מבניהם.

עובד במהלך נסיעה לעבודה

חקיקה רלוונטית

לא קיים חוק תשלום נסיעות או חוק החזר נסיעות, החיוב לתשלום נסיעות לעובד מעוגן בצווי הרחבה בדבר השתתפות המעביד בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה ובקיצור ניתן לכנות את החיוב "צו הרחבה נסיעות". בנוסף לדבר החוק ישנה פסיקה של בית הדין לעבודה העוסקת בהחזר הוצאות נסיעות לעובד ובתעריפי נסיעות לפיה עובד המתגורר במרחק של 500 מטרים לכל הפחות ממקום עבודתו עומד בתנאי הזכאות לקבלת החזר הוצאות נסיעה לעובד.

באילו מקרים מעסיק לא ישלם תשלום נסיעות לפי חוק

תשלום נסיעות על פי חוק אינו מחייב מעסיק לשלם דמי נסיעה לעובד במקרים הבאים:

• מקרים בהם מקום העבודה מספק הסעה מסודרת לעובדים מטעמו.
  • מקרים בהם העובד הינו בעל מוגבלויות ומועסק במסגרת מפעל מוגן.
  • מקרים בהם עובד החסיר יום עבודה בשל מחלה או חופשה או כל סיבה אחרת, בעבור כל תקופת היעדרותו לא יקבל העובד דמי נסיעות על פי חוק.

חישוב נסיעות

כדי לחשוב תעריפי החזר הוצאות נסיעה לעובד נכפיל את מספר ימי העבודה בהם עבד העובד באותו החודש בעלות יומית של הנסיעה ממקום עבודתו לביתו ועד לגובה מקסימאלי של 26.40 ליום עבודה. למעסיק ישנה אופציה לשלם החזר הוצאות נסיעה גלובאליות עבור כל הנסיעות באותו החודש בשווי עלות כרטיסיה "חופשי חודשי".

זכרו כי התשלום עבור הוצאות נסיעה לעובד הינו תשלום בנוסף למשכורת החודשית והוא נועד לצורך החזר הוצאות נסיעה לעבודה וממנה. במקרים בהם עובד זכאי לתעריפי נסיעה מוזלים לדוגמא מקרים של אזרח ותיק, המעסיק לא יחויב לשלם החזר הוצאות נסיעה בשיעור גבוה יותר מההוצאה שנגרמה לעובד בפועל. החזר ההוצאות ייחשב בתלוש השכר להכנסה לצורכי מס הכנסה, ביטוח הלאומי ודמי הבריאות.

החזר נסיעות לעובד שמגיע ברכב פרטי

עובד שנוהג להגיע למקום עבודתו באמצעות רכבו הפרטי יהיה זכאי לתשלום הרגיל כאילו והוא מגיע למקום עבודתו באמצעות התחבורה הציבורית, התשלום הינו עד לסכום המקסימאלי ביום הקבוע בחוק. במקרים בהם הוצאות הנסיעה של עובד ברכב פרטי הינן גבוהות יותר מההחזר שהוא מקבל בפועל לא יזכו את העובד בתעריף החזר הוצאות נסיעה גבוה יותר, למעט מקרים בהם המעביד מסכים לכך.

אי תשלום דמי נסיעה לעובד

במקרים בהם המעסיק לא עומד בתנאי החוק ואיננו משלם החזר הוצאות נסיעה לעובד, מקרים אלה עשויים להקנות לעובד זכויות שבדין להתפטר כדין מפוטר תוך קבלת פיצויי פיטורין. זכותו של העובד לקבל את החזר נסיעותיו הינה זכות שאיננה ניתנת לוויתור או התניה, הזכות מוגנת בחוקי המגן. ניתן לכלול את החזר הנסיעות בתלוש השכר הכולל של העובד אם העובד נתן הסכמתו לכך ובמידה והסכום של השכר יעלה בהתאם לעדכון דמי הנסיעה.

זקוק לשירותי עורך דין שמתמחה בהחזר הוצאות נסיעה לעובד באזור מגוריך? השאר את פרטי הקשר שלך בטופס שבאתר ואנו נקשר בינך לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.