חופשה שנתית לעובד

חוק חופשה שנתית מסדיר ההגדרה חופשה שנתית לעובד, חופש שנתי לעובד ייקבע בהתאם לימי עבודה בשנה ובהתאם לשנות עבודתו של העובד במקום עבודתו. חוק חופשה שנתית הינו חוק העוסק בדיני עבודה ימי חופשה, לפיו נקבעים זכויות עובדים ימי חופשה.

כפתור שרשום עליו חופשה

זכאות לימי חופשה

הזכאות לימי חופשה על פי חוק נקבעת בהתאם למספר הימים השנתיים כולל ימי מנוחה בהם העובד קיים יחסי עובד מעביד עם מעסיקו. הזכאות לחופשה ניתנת לכלל העובדים, כאשר חופשה לעובד שעתי תוענק רק במקרה והוא עבד 75 ימים ברציפות, או אם הוסכם אחרת בחוזה עבודה.

מומלץ כי עובדים יבצעו מעקב כמה ימי חופש יש בשנה לעובד באמצעות טבלת ימי חופשה, טבלת חופשה הינה דרך יעילה לצורך מיצוי זכויות העובדים. כמו כן, ניתן לעקוב אחר מחשבון ימי עבודה לצורך חישוב כמה ימי חופש מגיע לעובד בשנה.

ימי חופשה לעובד

ימי חופש על פי חוק יוענקו לעובד שצבר ימי חופשה בשנה, בסוף השנה. המעסיק יעדכן את עובדו כי ברצונו להוציאו לימי חופשה בתשלום, אם בכוונתו להוציא עובד ליותר מ-7 ימי חופש בתשלום, עליו ליידע את העובד כשבועיים מראש.

חישוב ימי חופשה

על מנת לערוך חישוב: כמה צבירת חופשה שנתית מגיעה לעובד בכל שנת עבודה, צריך לבדוק שלושה פרמטרים לפיהם נקבעת צבירת חופשה לעובד:

1. יחסי עובד מעביד- מספר החודשים במשך השנה, בהם התקיימו יחסי עובד.
  2. מספר הימים במשך השנה בהם העובד עבד אצל אותו מעסיק.
  3. וותק של העובד במקום עבודתו- חוק ימי חופש מגדיר כי שנת עבודה הינה תקופה של 12 חודשים של ימי עבודה.

צבירת ימי חופשה

צבירת ימי חופשה של עובד תלויה בכמות ניצול ימי חופשה של העובד, ככל שהעובד ניצל פחות ימי חופש כך יהיה זכאי ליותר ימי חופש לעובד. צבירת ימי חופש תיעשה בהתאם לוותק שעובד צבר במקום עבודתו, העובד זכאי לקבל מספר ימי חופש בשנה שיהוו חופשה בתשלום.

כשעורכים חישוב ימי חופש המגיעים בשנה לעובד אין לקחת בחשבון היעדרויות של העובד במקרים מסוימים, כגון: מילואים, חג, שביתות וכדומה.

ימי חופש בשנה

ימי חופשה לפי חוק יכללו גם את ימי המנוחה המגיעים לעובד בכל שבוע עבודה, רבים מהעובדים שואלים איך מחשבים ימי חופשה? לצורך חישוב ימי חופשה שנתית יש לכלול את מספר השנים הרצופות בהם העובד עבד במקום עבודתו. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי חופשה משתנה בין עובד לעובד בהתאם למספר ימי העובדה השבועיים.

ימי חופשה לעובד שעתי

בשונה מימי חופשה לעובד חודשי, ימי חופשה לפי חוק לעובד שעתי יהיו במקרים בהם העובד מועסק אצל אותו מעסיק במשך 75 ימים ברציפות, או לחליפין אם קיים הסכם עובד מעביד הקובע תקופת ארוכה יותר לחופשה שנתית לעובד שעתי.

חישוב ימי חופשה לעובד שעתי

לצורך פדיון ימי חופשה לעובד שעתי החוק קובע כי גם אם העובדים היומיים עבדו לפחות יום עבודה אחד, ופחות מ- 75 ימים רצופים בשנה ולא קיים הסכם המורה אחרת, במקרים אלה לא יהיו זכאים לדמי חופשה שנתית. חישוב דמי חופשה לעובד שעתי יעשה באופן שבו המעסיק ישלם לעובדים: סך של 4% לפחות מהשכר החודשי באותה תקופה ליום חופש בתשלום, או ימי חופש לעובד שעתי.

עורך דין העוסק בחופשה שנתית לעובד

עובדים רבים אינם מודעים לגבי זכויותיהם לימי חופשה שנתית, אופן חישוב דמי חופשה ומה אומר חוק ימי חופשה. לכל שאלה, כגון: כמה ימי חופשה מגיע לעובד, כיצד מבצעים חישוב חופשה שנתית, מה הם ימי חופש לפי ותק, מה מספר ימי עבודה בשנה לצורך חישוב ימי חופש, מהו אופן חישוב חופשה לעובד שעתי וכדומה מומלץ לפנות לעו"ד העוסק בדיני עבודה וניצול ימי חופשה שנתית.

עורך הדין יסביר לכם כיצד לנהל טבלת חופשה שנתית, מהם ימי חופשה חוק, כמה מגיע דמי חופשה לעובד שעתי, כיצד לערוך חישוב ימי חופש לעובד שעתי והאם יש עילה להגיש תביעות לצורך מימוש הזכות לקבלת חופשה שנתית לעובד.

לקריאה נוספת על זכויות עובדים

ימי מחלה

דמי ביגוד לעובדים

החזר הוצאות נסיעה

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בחוק ימי חופשה שנתית באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עו"ד במהירות וללא התחייבות.