מחלת הורה

חוק דמי מחלה הינו החוק המסדיר את נושא היעדרות עובדים ממקום עבודתם במקרים של מחלה או במקרים בהם העובדים נאלצים לצאת לטפל בהוריהם בשל מחלת הורה. מחלת הורה נועדה לעובדים לצורך טיפול בהוריהם או לצורך טיפול בהורי בן/ת הזוג של העובד.

אשה מקשיבה לרופאים מכיוון שהיא מטפלת בהוריה הזקנים

החופשה לה זכאי העובד הינה חופשה של עד שישה ימי היעדרות בשנה בשל מחלת הורה, ימי המחלה הינם על חשבון ימי המחלה הצבורים לעובד. בפורטל עורכי הדין דין נט תוכלו למצוא מידע תמציתי וחשוב בנושא מחלת הורה, לרבות תוכלו לייצור קשר עם אחד מעורכי הדין של הפורטל לצורך סיוע והכוונה בנושא.

זכאות לימי מחלת הורה

כל העובדים במדינת ישראל הינם זכאים לימי מחלה בשל מחלת הורה או הורה של בן הזוג. ניצול ימי המחלה יהיה בתנאי כי בן או בת הזוג הינם עובדים ולא נעדרים ממקום עבודתם בשל מחלת אותו הורה ובתנאי שההורה נזקק לסיוע הינו הורה תלוי המסתייע בזולת לצורך ביצוע פעולות יומיומיות.

מי לא זכאי למחלת הורה?

ישנם מקרים בהם חוק הזכאות למחלת הורה מחריג את זכאות העובדים לניצול ימי המחלה, לדוגמא במקרים בהם ההורה של העובד מאושפז במוסד סיעודי, במקרים בהם בן הזוג של העובד מצוי בחופשת מחלה לצורך טיפול באותו הורה, במקרים בהם אחד מאחיו של העובד מצוי בחופשת מחלה בגין טיפול בהורה וכדומה.

אופן מימוש הזכאות לימי מחלת הורה

על מנת שעובד יוכל לממש את זכאותו לימי מחלת הורה, על העובד להגיש למעסיקו הצהרה בדבר היעדרות מעבודה בשל מחלת הורה ובקשה להכרה בימי החופשה כימי מחלה, לנוחיותכם להלן קישור לטפסים שיש להגיש למעסיק בגין מחלת הורה.

עורך דין העוסק במחלת הורה

במידה ומעסיקכם מסרב להכיר בבקשתכם לימי מחלת הורה, מדובר בפגיעה בזכויותיכם הבסיסיות כעובדים במדינת ישראל, במקרים אלה יש לפנות לעורך דין העוסק בדיני עבודה. עורך הדין יבדוק את זכאותכם לקבלת ימי מחלת הורה ובמקרים בהם המעסיק פגע בזכויות העובד שבדין, עורך הדין יגיש עתירה בגין מחלת הורה כנגד המעסיק. בכל אופן, אל תתנו לאף מעסיק לרמוס את זכיותיכם המעוגנות בדין!

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בדיני עבודה וימי מחלה באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר ביניכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.