זכויות עובדי קבלן

עובדי קבלן זכאים לשלל זכויות העובדים המוכרות מכוח צווי הרחבה, חוגי מגן ושאר הוראות החוק הרלוונטיות בדיני עבודה. בנוסף לזכויות העובדים המוכרות בחוק יהיו זכאים עובדי קבלן לזכויות נוספות מכוח צו הרחבה בענף, אספקת שירותי כוח אדם וחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם.

עובד קבלן בעל זכויות

תוכלו להיעזר בפורטל עורכי הדין דין נט על מנת לקבל סיוע והכוונה לצורך מיצוי זכויות עובדי קבלן. כמו כן בפורטל תוכלו לייצור קשר תוך זמן קצר עם אחד מעורכי הדין המובילים בתחום דיני עבודה וזכויות עובדי קבלן.

קבלן כוח אדם

תפקידו של קבלן כוח אדם הוא לספק עובדים למעסיקים אחרים – צדדי ג', עובד אשר סופח לעבודה על ידי קבלן כוח אדם ייחשב עובד קבלן. על מנת להיות קבלן המספק עובדים לחברות שונות על הקבלן להיות בעל רישיון/ היתר מטעם משרד התמ"ת להעסיק עובדי קבלן במתכונת של יחסי עובד-מעסיק.

קבלן הינו מעניק שירותים בתחומים ספציפיים, כגון שמירה, אבטחה, ניקיון וכדומה. להבדיל מחברות כוח אדם המספקות מגוון משרות נרחבות, כגון: הייטק, טכנולוגיה וכדומה.

זכויות עובדי קבלן

להלן רשימה חלקית של זכויות ייחודיות המוענקות לעובדי קבלן:

1. חופשה מיוחדת לעובדי קבלן לרגל נישואים.
  2. חופשה מיוחדת לעובדי קבלן בעקבות בר/ת מצווה של הילדים.
  3. החופשה מיוחדת לעובדי קבלן בעקבות ברית/ה.
  4. שי לחג.
  5. אין להעסיק עובד קבלן יותר מתשעה חודשים.
  6. על המעסיק נאסר לגבות מהעובד תשלום על השתלמות או הכשרה מקצועית, במגזר הפרטי.

העסקת עובד קבלן

בשנת 2008 נכנס לתוקף סעיף חדש בחוק חברות כוח אדם, לפיו: במקרה שעובד קבלן מועסק אצל אותו מעסיק וחלפו תשעה חודשים, המעסיק ייאלץ לקבל החלטה לכל היותר תוך תשעה החודשים, באם הוא מעוניין לקלוט את העובד כעובד רגיל של המעסיק או לסיים את יחסי העבודה.

יש לשים לב כי החוק לא מדבר על כך שהקבלן לא יעסיק את העובד, אלא המעסיק בפועל ולכן עובד קבלן יכול להיות מועסק במשך תקופה ארוכה, ואפילו מספר שנים אצל הקבלן, אך לא יהיה מועסק יותר מתשעה חודשים אצל המעסיק  – הלקוח של הקבלן.

עובדי קבלן בתחום שמירה וניקיון במגזר הציבורי

בשנת 2013 חוקק חוק העסקת עובדים על ידי קבלנים בתחום השמירה והניקיון בגופים ציבוריים, החוק החדש בא לשמור ולשפר את זכויות עובדתי הקבלן בתחום זה.

מערכת היחסים בין העובדים לקבלן

במקרים בהם עובדים מועסקים כעובדי קבלן, המעסיק הפורמלי – הקבלן הוא זה שמשלם לעובד את משכורתו החודשית וביניהם מתקיימים יחסי עובד-מעסיק. המעסיק בפועל (שהעובד מועסק אצלו באמצעות הקבלן) אחראי על אספקת העבודה וסדר יומו של העובד. חשוב לזכור כי השכר והתנאים הסוציאליים ישולמו על ידי הקבלן ולא על ידי המעסיק בפועל.

עובד קבלן, המועסק אצל הקבלן יותר מתשעה חודשים ועובר ממעסיק למעסיק, יהיה זכאי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לעובדים רגילים, לרבות: אבטחת פנסיה, ימי הבראה, ימי מחלה, פיצויי פיטורין במקרים המזכים בפיצויים וכדומה.

סנקציות לצורך אכיפת זכויות עובדי קבלן

ישנה חקיקה ספציפית שנועדה להגביר את האכיפה בדיני עבודה. במסגרת החוק הנ"ל קבלן או מעסיק אשר יפגעו בזכויות עובדים מסכנים את עצמם בסנקציות כספיות כבדות.

עורך הדין העוסק בזכויות עובדי קבלן

במידה וברצונכם לבדוק את חוזה העבודה שלכם או במידה ואתם חוששים כי חברת קבלן ניצלה או החסירה מזכויותיכם כעובדי קבלן, אל תהססו! פנו עכשיו לעורך דין העוסק בדיני עבודה ומיצוי זכויות עובדי קבלן. עורך הדין יבדוק את זכויותיכם כעובדי קבלן, ובמידת הצורך ייעץ לכם באם ניתן להגיש תביעה לאכיפת זכויות עובדי קבלן.

קבלנים הינם גוף חזק ואילו עובדי קבלן מבחינה היררכית הינם מצויים במעמד חלש יותר לעומת הקבלנים, אל תוותרו על זכויותיכם!  וודאו מול עו"ד כי אכן אתם מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות לכם, לרבות תנאי שכר המעוגנים בחוק.

מידע נוסף בנוגע לזכויות עובדים

דמי הבראה לעובדים

הרעת תנאים בעבודה

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה במיצוי זכויות עובדי קבלן באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר ביניכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.