דמי ביגוד לעובדים

כחלק מתשלומים אשר משולמים לעובדים במסגרת תלוש השכר ישולמו להם דמי ביגוד לעובדים, מדובר בסכום כסף שמשולם אחת לשנה. דמי ביגוד ישולמו לעובדים על חשבון ביגוד והנעלה של העובדים לצורכי עבודתם, ישנם מקרים בהם מעסיקים יעדיפו שלא לשלם קצבת דמי ביגוד לעובדים אלא יעבירו להם בפועל בגדים ונעלים לצורכי עבודתם.

בגדים תלויים על קולב

הזכות למענק דמי ביגוד לעובדים

הזכות לקבלת דמי  ביגוד לעובדים איננה זכות כללית במשק הישראלי, רק עובדים שחתומים על הסכם עבודה אישי, קיצובי או עובדים השייכים לצו הרחבה ומפורט לגבם כי הם זכאים לקבלת הזכות האמורה, רק הם יוכלו לקבל ביגוד. ראוי לציין ולהבהיר כי הזכות לקבלת ביגוד מהעבודה איננה מוחלטת בדין ומעסיק יכול לבקש להתנות על זכות זאת, המחוקק הגדיר סעיף זה כסעיף דיספוזיטיבי- הניתן להתניה.

הזכות לקבלת דמי ביגוד קיימת כל עוד יחסי עובד מעביד מתקיימים בין הצדדים, במועד סיום יחסי עובד מעביד לא יוכל עובד להיות זכאי לקבלת קצובת דמי ביגוד.

הסכום הקבוע לדמי ביגוד

סכום קצובת הביגוד ייקבע בהתאם לתקנות שירות המדינה וישולם לפי רמות. בכל שנה מתעדכנים סכומי דמי ביגוד לעובדים, לדוגמא: בשנת ביגוד 2015 -2016  עודכנה קצובת הביגוד ל- 0.4%, עובדים ברמה 3 הינם זכאים לקבלת קצובת ביגוד העומדת על 1,510 ₪ ואילו עובדים ברמה 4 קיבלו 2,108 ₪ לשנה.

כיצד לממש את הזכות לקבלת דמי ביגוד?

על מנת שעובד יוכל להינות מזכותו לקבלת דמי ביגוד לעובד עומדות בפניו אחת מהאפשרויות הבאות: לבקש מהמעסיק שיספק את הביגוד בעצמו, לקבל שוברים מהמעסיק לצורך רכישת ביגוד לעבודה או לקבל את דמי הביגוד בתלוש השכר פעם בשנה.

דוגמאות לתשלום דמי ביגוד לפי עיסוק

מלצרים ועובדי אולמות אירועים- על המעסיק לספק לעובדיו על חשבונו אחת לשנה בגדי עבודה.

עובדי חברות ניקיון- פעם בשנה חלה חובה על המעסיק לספק לעובדיו לפחות 2 סטים של בגדי עבודה.

עובדי שמירה ואבטחה- מעסיק מחויב לספק לעובדיו ביגוד פעם בשנתיים או במקרה שהבגדים בלויים, לפי מידת הצורך.

אי תשלום דמי ביגוד לעובד

במידה ולפי הסכם קיבוצי, הסכם אישי או צו הרחבה מגיע לעובד דמי ביגוד והמעסיק לא טרח לשלם או להסדיר מול העובד את נושא תשלום דמי הביגוד, מדובר בהפרת זכויות העובד באופן חד משמעי. מעסיק שמפר את זכויותיהם הסוציאליות של עובדיו עלול למצוא את עצמו מתמודד עם תביעות שיוגשו כנגדו בבית הדין לענייני עבודה, במסגרתם העובד ידרוש לממש את זכויותיו לקבלת התשלומים החסרים ויתרה מכך גם הוצאות משפטיות וכדומה.

עורך דין העוסק בגביית דמי ביגוד

לרוב עובדים לא יגישו תביעה כנגד מעסיק רק בגין רכיב אי תשלום דמי הביגוד, תביעות נגד מעסיקים יוגשו בצרוף מספר הפרות של המעסיק כנגד העובד. במידה ועובד חושד שזכויותיו הסוציאלית לקבלת דמי ביגוד או כל זכות אחרת הופרה על ידי מעסיקו עליו לפנות לעורך דין העוסק בדיני עבודה, על מנת שייסע לעובד לממש את כלל זכיותיו המגיעות לו על פי דין. עורך הדין יערוך בעבור העובד בדיקות לגבי זכויותיו ויחליט האם יש עילה לתביעת המעסיק.

לקריאה נוספת על זכויות עובדים

עבודה בשבת

שכר מינימום בישראל

החזר הוצאות נסיעה לעובד

זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בדיני עבודה באזור מגוריכם? השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר בינכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.