תביעת מזונות מביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מאפשר קבלת קצבת מזונות לזכאים אשר אינם מקבלים תשלומי מזונות שוטפים מהחייב, המחויב לשלם את קצבת המזונות לפי פסק דין.

ספר חוקים בדיני משפחה ופטיש של שופט

קצבת המזונות מביטוח לאומי נועדה לסייע לאימהות חד הוריות שאינן מקבלות דמי מזונות, על מנת להבטיח את צורכי הקיום הבסיסים של הקטינים. בפורטל עורכי הדין – דין נט תוכלו למצוא את מרב המידע הרלוונטי לצורך קבלת דמי המזונות מהמוסד לביטוח לאומי.

תנאים מקדימים להגשת תביעת מזונות מביטוח לאומי

על מנת להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי לקבלת קצבת מזונות קטינים על התובע לצרף פסק דין מקורי או נאמן למקור שניתן על ידי בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, במסגרתו פסק הדין מורה לחייב לשאת בתשלום מזונות ילדיו הקטינים. דמי המזונות מביטוח לאומי ישולמו אך ורק במידה והחייב איננו נושא בדמי המזונות אשר נקבעו לו בפסק הדין.

סכום קצבת המזונות

סכום קצבת המזונות אשר תשלום על ידי המוסד לביטוח לאומי ייקבע לפי הנמוך מבין אלה:

1. סכום המזונות שנקבע בפסק הדין למזונות.
  2. סכום המזונות כפי שקבוע בתקנות המוסד לביטוח לאומי.

יתכן ויחולו הפרשים בין הסכום שנקבע בפסק הדין לבין קצבת המזונות אשר תשולם על ידי המוסד לביטוח לאומי בפועל.

קצבת המזונות מושפעת מהכנסות התובעת

סכום קצבת המזונות אשר ישולם על ידי המוסד לביטוח לאומי מושפע באופן ישיר מהכנסות האישה התובעת את קצבת המזונות. במידה והתובעת הינה אישה עובדת או זכאית לגמלה או קצבה חודשית נוספת בסכומים העולים על הסכומים אשר נקבעו בתקנות המוסד לביטוח לאומי, התביעה לקצבת המזונות תידחה והתובעת לא תהא זכאית לקצבת מזונות מהמוסד לביטוח לאומי.

הליכי הוצאה לפועל לגביית מזונות

כל עוד המוסד לביטוח לאומי משלם את קצבת המזונות לתובעת לא ניתן לפתוח במקביל תביעה לגביית חוב מזונות בלשכת ההוצאה לפועל. במידה וישנם הפרשים בין סכום המזונות שנקבע בפסק הדין לבין סכום המזונות שמשולם בפועל על ידי המוסד לביטוח לאומי, המוסד לביטוח לאומי ייגבה הפרשים אלה מהחייב.

רק במקרים בהם לא הצליח המוסד לביטוח לאומי לגבות הפרשים אלה מהחייב, האישה תוכל לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד החייב בגין הפרשים אלה.

עורך דין העוסק בתביעת מזונות מביטוח לאומי

במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעת מזונות בפני המוסד לביטוח לאומי או במידה ותביעתכם למזונות קטינים נדחתה על ידי המוסד לביטוח לאומי, צרו קשר עם עורך דין העוסק בתחום עוד היום. עורך הדין יבדוק האם התקיימו תנאי הסף לצורך הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי, עורך הדין ימלא את הטפסים בכתב התביעה בצורה מנומקת ומפורטת ויצרף את המסמכים הרלוונטיים.

למידע נוסף בנוגע לדמי מזונות, היכנסו  למאמרים הבאים

פשיטת רגל עקב דמי מזונות

מזונות אישה לאחר גירושין

אם אתם זקוקים לשירותי עורך דין שמתמחה בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי באזור מגוריכם, השאירו את פרטי הקשר שלכם בטופס המקוון שבאתר ואנו נקשר ביניכם לבין טובי עורכי הדין במהירות וללא התחייבות.